Forum - Golf 7 (13-19) - Fjärrstängning av bagagelucka

ludde28
Kör: Golf 7 1,4 TSI GT 140 -14 Ort: Stockholm Medlem: 11 oktober 2014
Tis 15 sep 2020 18:51 Svara med citat
Jag hade inte brytt mig så mkt om att frågor ställs om andra modeller, MEN den sista tiden urartar trådar till slagfält på sandlådenivå.
Även så denna tråd.
Därför reagerade jag.
Om tråden skrevs i avsett forum hade det blivit en sandlådenivå tråd mindre i denna grupp och kanske hade det inte varit sandlåda i det andra forumet.
Ingen nämnd ingen glömd. Vem som började spelar vid detta lag ingen roll, det har pågått så pass länge att alla inblandade är numera skyldiga till tonen i forumet.

Senast ändrad Tis 15 sep 2020 19:00, ändrad totalt 1 gång
Klubban 2019
Kör: Golf 7 TSI 115 DSG7 Ort: Stockholm Medlem: 06 juli 2020
Tis 15 sep 2020 18:55 Svara med citat
ludde28: Vilken sandlåda leker du i?
Gilberto
Kör: Golf 7 1.4 TSI HighlineDSG Ort: Danmark Medlem: 29 januari 2015
Ons 16 sep 2020 12:36 Svara med citat
ludde28 skrev:
Jag hade inte brytt mig så mkt om att frågor ställs om andra modeller, MEN den sista tiden urartar trådar till slagfält på sandlådenivå.
Även så denna tråd.
Därför reagerade jag.
Om tråden skrevs i avsett forum hade det blivit en sandlådenivå tråd mindre i denna grupp och kanske hade det inte varit sandlåda i det andra forumet.
Ingen nämnd ingen glömd. Vem som började spelar vid detta lag ingen roll, det har pågått så pass länge att alla inblandade är numera skyldiga till tonen i forumet.

Jag håller 100 % med ludde28. Finns det inte en moderator på detta forum? Jag tyckte det var trevligt och upplysende att komma hit en gång om dagen och se vad andra har för problem och lösningar på dessa. Och kanske hjälpa emellanåt...Men sedan 3 månader tillbaka har det varit mindre trevligt att läsa inläggen här. Tråkigt. Vi är väl här för att vi intresserar oss för VW bilar? Inte för att argumentera på det nivå som ludde28 så rigtigt benämner.
"Sluta slåss grabbar" Boo hoo!
Solen skiner... i alla fall i Köpenhamn...var glada!
Gilberto
Klubban 2019
Kör: Golf 7 TSI 115 DSG7 Ort: Stockholm Medlem: 06 juli 2020
Ons 16 sep 2020 13:36 Svara med citat
candyweiss skrev:
Mycket oansvarigt av dig. Nu vet jag varför jag sov så dåligt Very Happy
Det "andra" forumet bryr sig inte om sånt Rolling Eyes

Du liknar ett psykfall. Vad håller du på med? Somliga kan tycka du är "rolig" men du är långt från seriös.
candyweiss
Donator 100 Kör: Tiguan II 2.0 tsi Ort: Lund Medlem: 10 juli 2011
Ons 16 sep 2020 18:02 Svara med citat
Klubban 2019 skrev:
Du liknar ett psykfall. Vad håller du på med? Somliga kan tycka du är "rolig" men du är långt från seriös.

Du är ju verkligen rätt person att uttala dig Thumbs up

Tiguan 2.0 tsi -17 med optimerad motor och DSG
Dalarna
Kör: Passat 8 Alltrack 2.0TDI -20 Ort: Gävle Medlem: 28 juli 2009
Fre 18 sep 2020 22:15 Svara med citat
candyweiss skrev:
Vet inte om det var förra året eller i år man tog bort det på nya bilar. Men det måste vara en viktig/allvarlig sak iom att man även tar bort det på "gamla" bilar vid service Confused

Min Passat blev tillverkad i april/maj och funktionen finns kvar. Så stämmer inte.
candyweiss
Donator 100 Kör: Tiguan II 2.0 tsi Ort: Lund Medlem: 10 juli 2011
Lör 19 sep 2020 3:14 Svara med citat
Dalarna skrev:
Min Passat blev tillverkad i april/maj och funktionen finns kvar. Så stämmer inte.

Okey Smile Då har jag fel, men vet att jag läst om att funktionen tagits bort, men minns inte var eller när jag läst det Embarassed

Tiguan 2.0 tsi -17 med optimerad motor och DSG
pepe
Kör: Golf 7 SportsVan Ort: Kristinehamn Medlem: 20 augusti 2016
Lör 19 sep 2020 23:39 Svara med citat
candyweiss skrev:
Okey Smile Då har jag fel, men vet att jag läst om att funktionen tagits bort, men minns inte var eller när jag läst det Embarassed

Trådskaparens inlägg stod det att verkstan hade tagit bort fjärrstängningen i hans Tiguan, der var nog där du hade läst det Laughing
Sida <  1, 2