Forum - Volkswagen Passat - Passat B8 parkeringsvärmare - para fjärrkontroll

ulforv
Kör: Passat 8 Ort: Östersund Medlem: 29 oktober 2020
Tor 29 okt 2020 14:09 Svara med citat
Hej, sökt men finner inte riktigt exakt. jag finner tips och att det ska vara möjligt men något stämmer inte.

jag har i bilen en säkring för själva perkeringsvärmaren, sitter i motorutrymmet och har plats 37. sen så har jag fått info om att säkring F7 inne i bilen är för själva mottagaren i bilen för parkeringsvärmaren. jag har provat nedan:

tagit ur säkring F7 (röd säkring) låtit den vara ur i 30 sek därefter satt tillbaka och hållt inne off knappen kort minst 1 sek. detta har inte funkar, jag hra därefter testar med samma säkring och enligt nedan.tidsmässigt men funkar inte heller.

http://www.volkswagengolf.se/templates/subSilver/viewfile.php?file=htt p://i.imgur.com/tPHxFPE.jpg

är säkringen F7 korrekt för detta eller vilken är det samt har ni andra tips?
jag har rätt fjärrkontroll. ser i alla fall lika ut i instruktionsboken samt har ett VW märke. värmaren är orginal i bilen.

Mvh UO
candyweiss
Donator 100 Kör: Tiguan II 2.0 tsi Ort: Lund Medlem: 10 juli 2011
Tor 29 okt 2020 14:33 Svara med citat
Har du köpt ny fjärrkontroll? Det finns med olika artikelnummer men ser likadana ut.

Tiguan 2.0 tsi -17 med optimerad motor och DSG
andolfino79
Kör: Tiguan GT-17 TDI190 Ort: Örebro Medlem: 07 mars 2014
Tor 29 okt 2020 15:35 Svara med citat
Jag gjorde det på min 2017 Tiguan för två månader sen.
Det jag gjorde (för jag hittade ingen säkring) var att jag tog av pluspolen på batteriet i 2 sekunder sedan satte jag tillbaka den väntade 2 sekunder och höll inne off-knappen på fjärrkontrollen tills den lös rött.
Sedan funka det för mig.
Lycka till!
ulforv
Tor 29 okt 2020 15:55 Svara med citat
Hej. Fjärren ska vara korrekt till bilen.

Lossa plus polen, kommer man få att behöva koda om bilnyckeln eller sker det inget med den?
Samt tyckte du in off knappen direkt när plus polen var till kopplad och hur länge höll du nere off knappen?
När jag trycker ner off så börjar den blinka rött. Ska den börja lysa fast som en bekräftelse att den har en lyckad parning?
Många frågor.
ulforv
Tor 29 okt 2020 15:56 Svara med citat
Ser att tider hade du svarat på. Tack.
andolfino79
Kör: Tiguan GT-17 TDI190 Ort: Örebro Medlem: 07 mars 2014
Tor 29 okt 2020 16:32 Svara med citat
Det enda som hände för mig var att jag fick ställa om klockan och trippmätaren blev nollad.
Den ska lysa med ett fast sken.
ulforv
Fre 30 okt 2020 20:32 Svara med citat
Allt löste sig med denna fjärr. Däremot så krävdes det programmering via dator.
// UO
Joelahl
Kör: Passat 8 Alltrack 2017 Ort: Stockholm Medlem: 10 november 2020
Tis 10 nov 2020 12:01 Svara med citat
Köpte en extrafjärr på Ebay och parkopplade den med att lossa bilens batteri ( - polen först, sedan + polen och väntade typ 10s). Sedan på med + polen och höll inne OFF på nya fjärren. Den lyste då rött fast sken... på med minuspolen och sedan fungerade det... fick testa 2ggr

Det är en del varningar som dyker upp, bla ACC mm, men det är som det ska enligt instruktionsboken. De försvann efter en stundskörning och sedan omstart.