Forum - Andra Volkswagen-modeller - Sharan 7N -11 elektrisk skjutdörr går inte att öppna

Uppehållsväder
Kör: Sharan 1.4 TSI -11 Ort: Uppsala Medlem: 28 januari 2021
Tor 28 jan 2021 11:14 Svara med citat
Hej på er,

Hoppas någon har svar som för mig framåt. Ser att fler har problem med skjutdörrarna men jag gör en ny tråd eftersom min bils fel är annorlunda.

Har en Sharan 7N -11 med elektriska skjutdörrar. Den vänstra har slutat fungera.

* När jag försöker öppna den åker den ut en millimeter och går sedan tillbaka till låst läge. Detta gäller oavsett öppningssätt (fjärrkontroll/knappar i kupén).
* Jag har lokaliserat säkringen och den ser hel ut. När jag tar ur den händer ingenting alls när jag försöker öppna, dvs dörren rör sig inte alls.
* Felet finns även när dörren är upptinad.

Så, två frågor egentligen:

1. Enligt manualen ska det gå att öppna dörren manuellt genom att "ta tag i innerhandtaget när dörren är upplåst". Jag tar i så mycket jag vågar i handtaget och försöker knuffa i det lilla tidsfönster jag har innan den automatiskt går tillbaka tilll låst läge. Det hjälper inte. Går det på något annat sätt tills felet är avhjälpt?

2. Om det är motorn till skjutdörren som det är fel på, klarar en normalhändig person av att byta den på egen hand?

Tacksam för svar.