Forum - Golf 7 (13-19) - Byta stötfångare på en 2018 Golf 1.0 TSI

JEM
Kör: Golf 7 +46736223652 Ort: Stockholm Medlem: 25 oktober 2020
Ons 24 feb 2021 11:12 Svara med citat
Hej!

Jag håller på och letar efter en ny stötfångare fram till min Golf. Hade tänkt att sätta på den modellen som R eller R-line golfarna har. Någon som vet om det går att byta rakt av?

Om någon sitter på tips var man hittar en sån (behöver ej vara OEM) så tackar jag i förhand för hjälpen.
Masi
Kör: Golf 7 Alltrack TDI - 17 Ort: Åtvidaberg Medlem: 31 maj 2018
Ons 24 feb 2021 17:21 Svara med citat
JEM skrev:
Hej!

Jag håller på och letar efter en ny stötfångare fram till min Golf. Hade tänkt att sätta på den modellen som R eller R-line golfarna har. Någon som vet om det går att byta rakt av?

Om någon sitter på tips var man hittar en sån (behöver ej vara OEM) så tackar jag i förhand för hjälpen.

En vanlig R-Line passar rakt av, tänk bara på att köpa en facelift eftersom du har en 2018 (acc-radar i grillen)
En riktig R törs jag inte svara på, går säker att få dit utan större beskymmer men det lär skilja lite på diverse fästen och annat smått runt omkring.
Jag skulle personligen inte välja något annat än original pga passformen, sett mycket eftermarknadsskräp monterat på kundbilar. Ser i mina ögon ut som skit, leta hellre efter ett begagnat dito så komplett som möjligt med alla förstärkningar och galler på plats. Det är ganska dyrt att komplettera upp det som saknas.
/Mats
/Mats

VW Golf Alltrack TDI '17
VW Golf SC TGI '15
JEM
Kör: Golf 7 +46736223652 Ort: Stockholm Medlem: 25 oktober 2020
Ons 24 feb 2021 20:24 Svara med citat
Tack för svar Masi!
Jag har tittat en del på Ebay efter begagnade original stötfångare. Det finns en del men ofta är de strippade på alla tillbehör. Verkar inte helt enkelt att hitta en som är komplett.
Sen måste man troligtvis lämna in den på lackering.