Forum - Golf 2 (83-91) - Vacum problem monojet tronic

Blindthomas
Kör: Golf 2 1.8-91 Ort: Hofors Medlem: 08 april 2021
Tor 08 apr 2021 20:06 Svara med citat
Hej har en golf 2 med monojettronic på, köpte bilen med all vacuum utrustning borta, har satt dit allt som fattas men vet inte om jag har satt dit allt rätt för får den inte att gå helt hundra. Dålig tomgång när den blir varm och att jag tkr att den är slö vid gaspådrag. Är det någon som har något schema på hur alla vacumslangar och ventiler ska sitta?

Sen har jag ett till problem med den att tomgången dippar till när jag trycker på bromspedalen?
Jon@s
Kör: Golf 2 x7 Ort: Orsa Medlem: 19 april 2014
Fre 09 apr 2021 11:00 Svara med citat
Det brukar sitta ett klistermärke på insidan av huven som visar hur vacuum slangarna skall dras.
som denna: http://www.volkswagengolf.se/viewtopic.php?t=50635
Om du får till vacuum slangarna så kanske dom andra problemen blir bättre/fixade.
Sen finns det andra saker man kan kolla: Fungerar båda bensinpumparna? (en i tanken och en på höger sida framför bakaxeln) , Är förgasarfoten hel? (väldigt vanligt att den spricker och suger luft) , står tändningen rätt?

You can drink my beer, but you can never take the last one
Blindthomas
Kör: Golf 2 1.8-91 Ort: Hofors Medlem: 08 april 2021
Fre 09 apr 2021 11:50 Svara med citat
Okey jag har inte sett någon lapp på min iaf, som jag ser på den där bilden värkar de stämma förutom att de går en slang från förgasaren till en liten tank under insugsburken med en ventil imellan, om jag har satt den rätt vet jag inte, har du någon koll på den?
Förgasar foten har jag kollat men kan ju har missat något på den, får kika lite extra, soppa pumparna har ja inte kollat de ska ja göra, tändningen har jag ställt med stroblampa så den är som den ska.
Tack för svaren, ska kolla pumparna och förgasarfoten.