Forum - Golf 4 (98-04) - Pris golf4?

lejon74
Kör: Ingen VW Ort: Sölvesborg Medlem: 26 maj 2011
Lör 21 aug 2021 13:36 Svara med citat
Vad ger man för en golf 4a i bra skick, inge rosta hög idagens (corona) läge (2021-08-21) eller är dom helt enkelt för gamla/dåliga numera att skrutta runt i, så det vore bättre å kika efter nåt annat, oavsett pris...
Tack på förhänderna!
r o l l e
Kör: Ingen VW Ort: Stockholm Medlem: 21 november 2012
Sön 22 aug 2021 0:26 Svara med citat
lejon74 skrev:
Vad ger man för en golf 4a i bra skick, inge rosta hög idagens (corona) läge (2021-08-21) eller är dom helt enkelt för gamla/dåliga numera att skrutta runt i, så det vore bättre å kika efter nåt annat, oavsett pris...
Tack på förhänderna!

från någon tusenlapp upp till några hundratusen beroende på skick, utrustning, miltal, berömd tidigare ägare bla bla.

Men kolla tex blocket vad aktuella önskadepriser är, och jämför vad du vill betala...

Ett bra exemplar kommer fungera i många år, ett dåligt exemplar några veckor kanske.
lejon74
Sön 22 aug 2021 1:23 Svara med citat
r o l l e skrev:
från någon tusenlapp upp till några hundratusen beroende på skick, utrustning, miltal, berömd tidigare ägare bla bla.

Men kolla tex blocket vad aktuella önskadepriser är, och jämför vad du vill betala...

Ett bra exemplar kommer fungera i många år, ett dåligt exemplar några veckor kanske.

Tack för svar Rolle!

Jo jag fattar att vissa typ utställningsbilar kan vara värda 200k etc även på golf 4a,
men jag tänker en bil som funkar som en bra bruksbil/helt vanlig svensson vardagsbil så att säga,

inga missljud, någorlunda skött å inget lull lull som feta fälgar neon, dunka dunka ljud eller annat grejs, och inget eller iaf minimalt med iaf karosseri rost, dvs rost som har börjat synas på karossen rent visuellt om man står upp alt. hukar sig in-undertill, -rost undertill etc på bilars delar och olika komponenter undertill är där ju på i princip alla bilar från runt 2017..(upp/ner nån årsmodell).

Allt eller det mesta ska helst funka, typ fläkt inne, motorfläkt etc etc, kamrem å sånt bytt med historik som verkar ärlig, och åtminstånde max! en 20-25k mil på mätaren, och minst 10k mil annars är dom nog dyra(helt i onödan, för mig..)

Bör vara en bil som håller i iaf en 2-3 eller rent av 4år cirkus med mindre åtgärder då och då såklart(större grejer kan ju alla även nästan nya bilar råka ut för, så sånt kan man ju inte skydda/garantera sig mot i vilket fall, men, hoppningsvis som nån vis säkert sagt Smile )

Ska med andra ord kännas i princip lika säkert å köpa som en te.x Audi A3 från säg 2010 med samma kriterier, typ. Jag tänker en 20tusen runt ca för ett sådant ex hade känts max.. Men alltid svårt med gamla bilar... Hade tänkt ha en häck tills nyare beg bilar blivit bättre/mer normalpris då halvledare(datachip/kretskort) kommer ikapp i nybilstillverkningen io.m pandemin, så folk kan köpa ny bil, då förutspås ju... att beg bilar kommer återgå till mer mot vad de gick å köpa för innan covidet..

-Jag var nära att norpa till på en 2017 golf gt med 3000mil på mätaren precis innan covid(privat) med allt lull lull som fanns org. för 140k, nu verkar man få ge(eller iaf de begärs) samma pris ca för en motsvarande eller liknande golf fast med typ 17-18k mil på mätaren, vilket är helt bananas, vet folk som köpt bilen sin(ej vw) för 3årsen och fick mer för den nu vid byte till nyare än vad dom gav för 3 årsen. Mvh/J.
Kee
Kör: Golf 1 Cabriolet Ort: Stockholm Medlem: 31 juli 2017
Lör 11 sep 2021 9:55 Svara med citat
Jag funderar på att sälja min vinterbil, den ska servas och besiktas först. Du kanske inte har möjlighet att vänta, men utförligare "annons" än min preojekttråd här kan du inte finna. Mycket nytt och bytt på denna vagn, kan plocka ur baslåda och BT-stereo om du vill komma ner i pris.

http://www.volkswagengolf.se/viewtopic.php?t=53841

Kört luftkylt sen jag tog körkortet, van och vän med Vw.
lejon74
Lör 11 sep 2021 10:51 Svara med citat
Kee skrev:
Jag funderar på att sälja min vinterbil, den ska servas och besiktas först. Du kanske inte har möjlighet att vänta, men utförligare "annons" än min preojekttråd här kan du inte finna. Mycket nytt och bytt på denna vagn, kan plocka ur baslåda och BT-stereo om du vill komma ner i pris.

http://www.volkswagengolf.se/viewtopic.php?t=53841

Tack för svar!
Jag hade gärna köpt den av dig, men jag finns i blekinge/norra skåne tyvärras!
Mvh!Lejon
rowada
Kör: Golf 4 Variant 1.6 16V -06 Ort: Sölvesborg Medlem: 23 januari 2021
Tor 16 sep 2021 21:53 Svara med citat
De försvinner snabbt från blocket så det verkar vara lite intresse iaf för variant-4Surprisedr. Hade jag sålt min -06:a variant med 27700 mil så hade jag velat ha ca. 12 vilket jag tycker är realistiskt för en nyservad och besiktigad bil med nybytt kamrem även om den har lite skavanker.
Du kanske har sett den i sommar i Sölvesborg Smile