Forum - Golf 2 (83-91) - Jetta Mk2 går ryckigt och dåligt

Vidarx2
Kör: Jetta mk2 1.8 RP Ort: Östersund Medlem: 28 september 2021
Tis 28 sep 2021 18:30 Svara med citat
Hej! Min Jetta mk2 1.8 RP går väldigt dåligt och låter som den fel tänder. För ett tag sedan fick jag väldiga problem och den gick väldigt dåligt. Men jag fixade det men en ny tempmätare till kylar vätskan och den gick mycket bättre. Men den går fortfarande extremt dåligt. Den går riktigt ryckigt nästan hela tiden när jag kör och den ryker väldigt mycket från avgassystemet, jag skulle gissa på bensin. Jag tycker att jag kollat nästan allt och bytt väldigt mycket men det blir ingen skillnad. Direkt när jag startar den går den väldigt bra, sen efter kanske 30 sekunder börjar den feltända eller liknande.

Det jag bytt är: Tändkablar(2månader), fördelarlock(2månader), tändstift(2månader), kylarvattens sensor (4dagar). Sen lite annat som jag glömt.

Jag har beställt lambda även fast den verkar fungera ganska bra, blå olje sensor i toppen, sensor switch till kylarfläkt som känner av temperatur på vattnet.

Riktigt tacksam för svar eftersom jag endast har 1 bil och skulle behöva fixa den här Very Happy [/b]
Vidarx2
Tis 28 sep 2021 18:58 Svara med citat
Här är en video på hur det låter och ser ut https://photos.app.goo.gl/3mobofc14abeNhFe7
Andreas H
Kör: Golf 2 1.8 -90 Ort: Örebro Medlem: 14 september 2014
Fre 01 okt 2021 11:56 Svara med citat
Har du tillgång till tändningsprovare med stroblampa kan du kontrollera tändningen, eller bara vrida fördelaren lite och se om det blir bättre.
Vidarx2
Tis 12 okt 2021 16:54 Svara med citat
Andreas H skrev:
Har du tillgång till tändningsprovare med stroblampa kan du kontrollera tändningen, eller bara vrida fördelaren lite och se om det blir bättre.

Tändingen är ju som den ska verkar det som. Speciellt eftersom när den blir varm så går den fint på tomgång. Och det är nya tändstift[/quote]