Forum - Golf 2 (83-91) - Golf 2a som läcker in vatten vid handtaget på bakluckan.

Husse97
Golf 2 1.6 -85 Ort: Vimmerby
Tis 02 nov 2021 15:38 Svara med citat
Tjena, jag har tidigare haft mycket problem med vatten i bagageutrymmet på min Golf.

Men efter att ha kittat om dom flesta skarvarna i bakänden av bilen trodde jag fått bukt på problemet men icke.

Det kommer in ganska mycket vid hålet för låsmekanismen i bakluckan.

Ska där sitta någon tätning?

Handtaget har släppt från skruvhålet längst till höger men läcker endast i mitten vid låset, har tyvärr ingen koll på om det började läcka i samband med att det hände.

Jag har en video på problemet där det spolas lite med trädgårdsslangen på handtaget och syns tydlig vad jag menar, men vet inte om den går ladda upp här..

Tråkiga är att det kommer in ganska mycket och bilen kommer bli stående ute över vintern tyvärr.

I värsta fall får det väl bli att sätta en tejp över och sen när jag drar igång projektet igen plocka bort handtaget och lägga igen det.

Men vill ju egentligen fixa problemet då jag tycker det är lite fult utan handtaget.

Tack på förhand!
Jon@s
Golf 2 x7 Ort: Orsa
Ons 03 nov 2021 17:20 Svara med citat
Är dräneringshålen i nederkant av bakluckan öppna? för där borde vatten som kommer in i luckan komma ut, och då blir det utanför bakluckans tätningslist.
Tror inte det går att ladda upp ett videoklipp här, men att länka går bra.

You can drink my beer, but you can never take the last one