Forum - Golf 7 (13-19) - Vibrerande backspeglar

Don tomaso
Golf 7 Alltrack TDI-17 Ort: Båstad
Sön 18 sep 2022 18:31 Svara med citat
Alltrackens backspeglar verkar ha börjat vibrera. Dom fladdrar när man kommer upp i fart. Det är själva spegelglaset som rör sig så bakomvarande blir suddigt. Kommit på senare tid, bilen har rullat 6000 mil. Är det nått lim som har släppt? Misstänker att det inte är en unik grej.
olle54
Golf 7 Sportkombi 1.4 TSI Ort: Karlshamn
Mån 19 sep 2022 12:28 Svara med citat
Brukar inte glasen vara limmade? Har haft andra bilar där samma sak uppstått. Känn på glaset om det inte sitter löst. Om det gör det så försök lossa det och limma om.

Har en Golf Sportkombi 1.4 TSI Multifuel 2017 (tillverkad 08/2016)
Masi
Golf 7 SC TGI '15 Ort: Åtvidaberg
Mån 19 sep 2022 18:05 Svara med citat
olle54 skrev:
Brukar inte glasen vara limmade? Har haft andra bilar där samma sak uppstått. Känn på glaset om det inte sitter löst. Om det gör det så försök lossa det och limma om.

Precis, sitter typ med dubbelhäftande tejp.
Om det går att få bort glaset helt så limma om det med typ kontaktlim
/Mats

VW ID.4 GTX '23
Seat Arona '19
Frosnam
Golf 7 R och en 2.0 TDI 4M Ort: Nynäshamn
Ons 21 sep 2022 21:24 Svara med citat
Har haft exakt det där problemet på bägge mina golfar. Börjar det att fladdra så kommer spegelglaset snart att lossna.
Tror att det beror på att man glömmer att stänga av värmen till speglarna, så att limmet värms upp och bit för bit lossnar från plastplattan som glaset är fastlimmat på.
Jag har limmat om glasen med snabblim, har fungerat bra, men ett annat lim kan vara bättre då jag fått limma om glaset en gång. Det är ganska enkelt att lossa speglarna, men det behövs lite milt våld, så var försiktig så du inte spräcker glaset.