Forum - Volkswagen Passat - Lampa bagageutrymme

younso
Passat 5 1.8T -00 Ort: Härryda
Lör 05 nov 2022 16:07 Svara med citat
Hur kommer man åt glödlampan i bagageutrymmet på en Passat Variant från 2000? Inte säkert att det är glödlampan som måste bytas men det är det enklaste att testa först.
r o l l e
Ingen VW Ort: Stockholm
Sön 06 nov 2022 15:44 Svara med citat
younso skrev:
Hur kommer man åt glödlampan i bagageutrymmet på en Passat Variant från 2000? Inte säkert att det är glödlampan som måste bytas men det är det enklaste att testa först.

Jag tror hela armaturen hänger på clips, dvs när du trycker fast den fjädrar två metallbleck ut och låser fast armaturen.

Försök lite försiktigt dra ned armaturen i vänster eller höger sida, kolla noga om du kan se clipset och peta bort det så ramlar armaturen ned
younso
Sön 13 nov 2022 14:03 Svara med citat
Tack för detta, visst hade du rätt Smile En följdfråga. Om nu glödlampan är hel finns det någon säkring för denna lampa? Tycker inte att någon nämns i säkringslistan.
r o l l e
Ingen VW Ort: Stockholm
Sön 13 nov 2022 15:57 Svara med citat
younso skrev:
Tack för detta, visst hade du rätt Smile En följdfråga. Om nu glödlampan är hel finns det någon säkring för denna lampa? Tycker inte att någon nämns i säkringslistan.

Med största säkerhet, men inte för den lampan enskild utan en säkring för hela kupebelysning eller även styrning av detta. Lyser någon annan lampa är det inte säkring...

Med tanke på årgång etc skulle jag gissa att lödtennet vid en eller flera anslutningar på kretskortet för bakre lampan har korriderat bort, löd om alla lödpunkter
younso
Sön 13 nov 2022 17:50 Svara med citat
Ok tack för tipset Rolle, jag testar
Olof
Golf 6 Kombi 1,6TDI BMT-13 Ort: Eslöv
Ons 16 nov 2022 8:46 Svara med citat
Indikerar bilen att bakluckan öppnas i instrumentpanelen?, annars är det luckkontakten som har slutat fungera.