Forum - Golf 7 (13-19) - Vilken säkring till Webasto bränslevärmare

harbl
Golf 7 Ort: Utomlands
Tor 15 dec 2022 9:02 Svara med citat
Hej, får bara grön blink från fjärrkontrollen vilket betyder att kontrollen inte får något svar från bilen. Värmen fungerar utan problem att starta från bilen.

Det här är en Golf 7 med fabriksmonterad värmare.

Hittar inget vettigt schema för att lista ut vilken säkring som gäller för värmarens styrenhet...
pepe
Golf 7 SportsVan Ort: Kristinehamn
Fre 16 dec 2022 10:22 Svara med citat
harbl skrev:
Hej, får bara grön blink från fjärrkontrollen vilket betyder att kontrollen inte får något svar från bilen. Värmen fungerar utan problem att starta från bilen.

Det här är en Golf 7 med fabriksmonterad värmare.

Hittar inget vettigt schema för att lista ut vilken säkring som gäller för värmarens styrenhet...

Byt batteriet på kontrollen
harbl
Fre 16 dec 2022 10:39 Svara med citat
Batteriet är redan bytt. Ingen skillnad
Stötfångaren
Golf 7 ID3 Ort: Stockholm
Sön 01 jan 2023 17:56 Svara med citat
harbl skrev:
Batteriet är redan bytt. Ingen skillnad
<
Mätte du det gamla och det nya batteriet med en multimeter?
harbl
Sön 01 jan 2023 19:43 Svara med citat
Stötfångaren skrev:
<
Mätte du det gamla och det nya batteriet med en multimeter?

Nej jag har ingen tillgänglig, ska det vara ett specifikt märke av batteri? Jag tog ut det nytt från förpackningen.
maxmsm
Golf 4 2,0 BI FUEL -03 Ort: Helsingborg
Mån 02 jan 2023 3:03 Svara med citat
harbl skrev:
Nej jag har ingen tillgänglig, ska det vara ett specifikt märke av batteri? Jag tog ut det nytt från förpackningen.

När jag bytte till sambons Passat så funkade det inte men sedan såg jag att det satt en plastkant på batteriet som gick att plocka bort och se då funkade det...
harbl
Tis 03 jan 2023 10:01 Svara med citat
maxmsm skrev:
När jag bytte till sambons Passat så funkade det inte men sedan såg jag att det satt en plastkant på batteriet som gick att plocka bort och se då funkade det...

Om det var en plastkant på batteriet så skulle väl sändaren inte blinka alls? är vart fall 100% säker att det inte är något konstigt med batteriet. Verkar mest som att signalen inte går fram till mottagaren som sitter någonstans i bilen.
maxmsm
Golf 4 2,0 BI FUEL -03 Ort: Helsingborg
Tis 03 jan 2023 13:16 Svara med citat
harbl skrev:
Om det var en plastkant på batteriet så skulle väl sändaren inte blinka alls? är vart fall 100% säker att det inte är något konstigt med batteriet. Verkar mest som att signalen inte går fram till mottagaren som sitter någonstans i bilen.

Precis och då är du om jag har fattat det korrekt helt rätt ute med att dra säkringen och få en omparning gjord, tyvärr så har jag ingen Golf.
harbl
Ons 04 jan 2023 9:55 Svara med citat
Verkar som problemet löst sig själv. Testade att starta igår med kontrollen utan problem. Enda jag gjort var att byta batteriet i nyckeln då bilen varnade om det, och det ska inte spela någon som helst roll egentligen..