Forum - Volkswagen Passat - Leveranstid

Aruru
Kör: Passat 8 GTE Ort: Utomlands Medlem: 25 mars 2023
Lör 25 mar 2023 13:48 Svara med citat
Hej. Någon som har koll på leveranstider från produktion.
V9 gick bilen passat gte i produktion, sen har jag inte fått någon mer status från återförsäljaren. Inte fått tag i denna säljaren heller.
Vad är era erfarenheter senaste åren?
Edit: Produktion flyttades från v15 till v9 i slutet av januari. Det har väl inte hänt på flera år.

Senast ändrad Lör 25 mar 2023 14:06, ändrad totalt 1 gång
candyweiss
Donator 100 Kör: Tiguan II 2.0 tsi Ort: Svedala Medlem: 10 juli 2011
Lör 25 mar 2023 13:59 Svara med citat
Om någon kan svara på detta sä är det säljaren. Vi andra har noll koll på tillverkningen av "din" bil.
Men ärligt, säljaren har inte riktig koll heller. Jag vet av egen erfarenhet Smile

Senast ändrad Lör 25 mar 2023 14:02, ändrad totalt 1 gång
Aruru
Lör 25 mar 2023 14:02 Svara med citat
candyweiss skrev:
Om någon kan svara på detta sä är det säljaren. Vi andra har noll koll på tillverkningen av "din" bil.

Ja det förstår jag. Tänkte hur det gått för era bilar.
GTE_Passat
Kör: Passat 8 GTE Ort: Stockholm Medlem: 05 april 2023
Ons 05 apr 2023 20:56 Svara med citat
Jag fick besked om att bilen gått i produktion v6 och sedan besked om att bilen var klar och väntade på leverans till Sverige v13. Igår hörde säljaren av sig och meddelade att den nu fanns i bokningsschemat och ville boka tid för leverans. Smile
Aruru
Tor 06 apr 2023 9:20 Svara med citat
GTE_Passat skrev:
Jag fick besked om att bilen gått i produktion v6 och sedan besked om att bilen var klar och väntade på leverans till Sverige v13. Igår hörde säljaren av sig och meddelade att den nu fanns i bokningsschemat och ville boka tid för leverans. Smile

Det låter som snabb leverans från hamn.
Fick besked igår på mail. "Din bil är färdigproducerad och transporteras nu till en av våra hamnar i Sverige."
Vad det innebär vet jag inte.
Aruru
Tor 01 jun 2023 10:18 Svara med citat
Om någon är intresserad till senare så kan jag skriva lite hur det gått, bilen är borta och misstänks stå i hamnen i Sverige.
- V9 Bilen började tillverkas
- v12 Färdigtillverkad och på transportstyrelsen står det 2023-03-21 Tillverkad
- v14 Förregistrerad 2023-04-06 och får Regnummer
Här har bilen antagligen lastats på ett enormt fartyg med 3000 bilar och skall till halmstad, Finns en artikel om det:
https://www.hallandshamnar.se/nyheter/rekordimport-av-bilar-till-halla ndshamnar-under-paskhelgen/
- v19 står det i ÅF system att leverans skall vara.
- v22 ÅF får kontakt med Volkswagen som svarar att den antagligen är kvar i hamnen och okänd leveranstid.

Info jag fick från ÅF var att när den fick regnummer så tar det bara några veckor. Kanske någon har nytta av infon