Forum - Golf 7 (13-19) - Försäkringsfråga- vattenläckans

Pålle
Golf 7 1.6-01 Ort: Kungsbacka
Tis 12 sep 2023 17:13 Svara med citat
Hej, har en Sportswagen 2016, fått in vatten på golvet passagerarsidan, förmodligen dåligt högtalarmontage från fabrik. Kan försäkring täcka? Har Länsförsäkringar med allriskförsäkring.
jdaniels
Golf 7 GT Ort: Motala
Tis 12 sep 2023 17:32 Svara med citat
Tror jag inte men ring till dom.
Aloc
Golf 7 Ort: Ale
Ons 13 sep 2023 20:49 Svara med citat
Eftersom det är ett så vanligt fel på dessa bilarna så kan du även kolla om det finns någon goodwill från VW. Har du servat bilen hos VW alla år så ökar såklart chansen.

Hade själv läckage ifrån vänster bakdörr och fick högtalarna i alla dörrar bytta. Bilen hade dock nybilsgaranti
Lefty
Golf 7 Alltrack TSI -16 Ort: Mölndal
Tor 14 sep 2023 14:32 Svara med citat
Fick min fixad o antimögelgasad ett par år sedan på goodwill men nu har samma dörr , h bak, börjat läcka igen så de får fixa den vid stora servicen.
Stin
Golf 7 Alltrack TDI -16 Ort: Malmö
Tor 21 sep 2023 20:32 Svara med citat
Sprang på detta forum när jag letade efter info om samma problem. Jag har med Länsförsäkringar men de tog inte det. Men min VW handlare/serviceanläggning tog det som goodwill på deras bekostnad, jag står för felsökningen de för resten. Jag har köpt den där och servat den där alla gånger utom en, då de inte hade tid inom serviceintervallet.
Det hade läckt rejält och möglat nu när det regnade typ varje dag under juli, så mycket som behöver bytas och bilen saneras på lukt hade gått på ca 25k om jag betalat själv. VW centralt tog det inte som goodwill.