Forum - Övrigt (ej modellspecifikt) - Roligaste golfen ni kört?

GTI Micke
Kör: Golf 5 GTI 2,0 FSI Ort: Växjö Medlem: 06 april 2006
Tor 03 aug 2006 16:16 Svara med citat
Jag hqar en GTI V -05 ovh jag kan ju säga det att jag hade en Octavia RS som hade mycket bättre motor än denna... GTin har ju en 2,0L4 cyl 16v motor som låter mer, dricker mer soppa.. Octavian hade en 1,8 L -cyl med 20 (!!) ventiler och den drack mindre soppa + gick tyst.. Trimmade Skodan till 250 hk och den gick ändå perfekt.. Fy fan, vad jag ångrar att jag bytte...

R32 var inget alternativ för mig.. Varför skulle jag betala så mycket mer för en bil som kändes tung, bränsletörstig och inte alls mycket snabbare än GTI och dessutom en fulare front... Sexan är inte så rapp som man kan tro..
jockebostrom
Kör: Golf 1 gti + 4d swallow Ort: Ockelbo Medlem: 07 april 2006
Tor 03 aug 2006 22:27 Svara med citat
Golfen e ju så mkt snyggare, en anledning till varför man ska byta..
Sen kan man göra Golfen mer personlig med massor av snygg styling, till oktavian har jag mest sett fula plastpaket med groteska kjolar..

Har du nån bild på golfen din, så man får se färg, hjul m.m.? Angel
GTI Micke
Fre 04 aug 2006 9:56 Svara med citat
Tycker inte Golfen är så snygg, finns smakfull styling till Octavian med, man behöver ju inte gå till överdrift som tyvärr många gjort.. Ska fixa bild.. Den är iaf blåmetallic med pearleffekt.. Snygg färg men jobbig att hålla ren..
Quattro_mannen
Moderator Kör: Golf 1 GTI special 2.0 -84 Ort: Finland Medlem: 05 april 2006
Fre 04 aug 2006 10:29 Svara med citat
GTI Micke.

Släng på ett chip på femman så ska du se att det blir roligt Razz
Tyckte själv lite som du när jag fick min nya GTI,hade då kört Audi A3 3.2 Quattro före och blev
faktiskt besviken över motorn ja me,men efter PPC boxen e monterad så e allt tvivel borta.

Mvh Nicklas
GTI Micke
Mån 07 aug 2006 7:52 Svara med citat
Jodå, det blir nog PPC när man har den sortens pengar, måste fixa problemet med klimatorn som inte funkar i autoläge.. Evil or Very Mad
chrillemk2gti
Kör: Golf 2 20v turbo Ort: Orust Medlem: 10 augusti 2006
Tor 17 aug 2006 22:00 Svara med citat
tycker min e klart den roligaste jag kört....mer info http://www.garaget.org/?car=2185

vart jag mig i världen vänder skall jag göra svarta ränder!
ikaros
Kör: Golf 7 TDi 4 M+ Eos -07 Ort: Falun Medlem: 12 augusti 2006
Ons 23 aug 2006 20:34 Svara med citat
Tycker nog att roligaste Golfen är en R32 med DSG låda, bara att "stampa på", och vilket härligt ljud sedan...Fast där är kanske den med manuell låda ännu ett strå vassare om man kör riktigt sportigt och växlar ner och motorbromsar Very Happy
Annars Golf TDi med DSG låda...kör en sådan privat
Roligast för minst pengar är annars Golf Cabben jag har, både härlig motor och köra öppet... Very Happy

/Ikaros
IMG_00082.JPG
Pekka Kiiskilä
Kör: Golf 1 LS 75 Ort: Vara Medlem: 05 april 2006
Ons 18 okt 2006 15:31 Svara med citat
Jag har kört med min Lillebrors mk1a den tycker jag var kul med den gamla motorn=H1 motor med turbo ca 1,2 bars ladd och haltech e6k sprut o tändning gav rätt fint knuff, Hans nya motor lär ge lite mer knuff=2,1l 16v turbo, Min egna busbil är rätt kul med lagom väghållning men förlite trim= Det kommer mer hehe.

Mvh:Pekka.
Anders86
Kör: VW Jetta Mk1 + Caddy Cross Ort: Skurup Medlem: 09 april 2006
Tor 19 okt 2006 22:58 Svara med citat
Detta e den roligaste golfen jag har kört...
Fulingen!strippen060503.jpg

Misslyckas man inte så lär man sig inget...
Blasse
Kör: Golf 2 Country -90 Ort: Falun Medlem: 25 juli 2006
Ons 01 nov 2006 10:23 Svara med citat
Tror att Tobbes Gula 1:a är rolig att köra Very Happy

har inte ens fått en provåkning ännu, FY Tobbe

en annan bil som jag bara åkt med i är Eriks VR6 dubbelturbo, den är nog en adrenalin kicka att köra, vet jue hur det är att åka med och då håller man jue på att kramar sönder dörrhandtaget Very Happy

Annars är min Golf 2:a jäkligt skoj att köra Very Happy mycket roligare än en V70 iaf Laughing
Sida <  1, 2