Forum - Golf 2 (83-91) - Lås på bagageluckan

garherr
Golf 2 Ort: Norrköping
Tor 08 jun 2006 0:19 Svara med citat
Tja.

Det här är mitt första inlägg här, hoppas att jag inte gör bort mej allt för mycket Confused

Jag har börjat få lite problem med låset på bagageluckan på min golf. Det är en Memphis -88, om det spelar någon roll.

Helt plötsligt går det inte att låsa. Jag har varit där och skruvat och det är själva "pinnen" som vrider sej när man vrider nyckeln som sitter fast. Har försökt vrida den med en tång och dragit på massa 5-56. Men den sitter som berget d'oh!

Någon som har en idé om vad man ska göra?

Vill även tacka för ett bra forum!
T_A_G
VW Jetta mk1 CL Ort: Nyköping
Fre 09 jun 2006 22:59 Svara med citat
byt lås.. de är orginal.. dom går sönder på alla MK2..! tyvärr..

VolksWagon for life..
garherr
Golf 2 Ort: Norrköping
Sön 11 jun 2006 0:26 Svara med citat
Går det att byta så man kan fortsätta att använda samma nyckel, eller måste man byta låskolven också?
T_A_G
VW Jetta mk1 CL Ort: Nyköping
Mån 12 jun 2006 21:33 Svara med citat
byt lås och skaffa en ny nyckel.. brukar jag göra.. går väll att ha samma nyckel tror jag.. lite mera pill bara..Very Happy hoppas du gillar småpill..Very Happy

VolksWagon for life..
garherr
Golf 2 Ort: Norrköping
Mån 12 jun 2006 23:23 Svara med citat
Ok, kanske skulle ta o byta hela bagageluckan egentligen. En hel del rost och den stora (fula) vingen sitter där Confused
T_A_G
VW Jetta mk1 CL Ort: Nyköping
Lör 17 jun 2006 13:33 Svara med citat
ful vinge?

VolksWagon for life..
cheba
Golf 3 2.0 GTI-Edition -95 Ort: Finland
Lör 17 jun 2006 16:52 Svara med citat
verkar vara typfel på golf...låset på bakluckan på min mk3 har kärvat också, var så när jag köpte den. men jag har ju centrallås så det gör inget. störande bara att man måste gå till dörren låsa upp hela bilen när man ska kasta in något dit bak d'oh!