Forum - Golf 5 (04-08) - Problem med stängning av baklucka!

johnobom
Golf 5 1.6 FSI 04 Ort: Linköping
Tis 05 aug 2008 12:55 Svara med citat
Hej!

Jag har lite problem med bakluckan på min VW Golf 1.6 FSI - 04. Problemet började för någon månad sen med att bakluckan ibland inte gick att stänga. Den bara studsade upp så fort man försökte stänga den. Men om man väntade en liten stund så kunde den helt plötsligt gå att stänga. Nu har problemet blivit värre. En kompis lånade bilen i söndags och öppnade luckan och sen dess har den inte gått att stänga. Den bara studsar upp så fort man försöker.

Är det någon som kan hjälpa mig med vad som kan vara fel? Eller med något tips på vad jag kan testa innan jag får lov att åka in till verkstad med bilen?

Tacksam för all hjälp jag kan få!

//

John
volvo67
Golf 5 2.0TDI-05 Ort: Uppsala
Tis 05 aug 2008 15:35 Svara med citat
Du ring mig 0736223767
johnobom
Golf 5 1.6 FSI 04 Ort: Linköping
Tis 05 aug 2008 20:52 Svara med citat
volvo67 skrev:
Du ring mig 0736223767


Sitter lite dåligt till ikväll och kan inte ringa just nu. Har du en lösning på mitt problem eller? Very Happy
johnobom
Golf 5 1.6 FSI 04 Ort: Linköping
Ons 06 aug 2008 9:54 Svara med citat
johnobom skrev:
Hej!

Jag har lite problem med bakluckan på min VW Golf 1.6 FSI - 04. Problemet började för någon månad sen med att bakluckan ibland inte gick att stänga. Den bara studsade upp så fort man försökte stänga den. Men om man väntade en liten stund så kunde den helt plötsligt gå att stänga. Nu har problemet blivit värre. En kompis lånade bilen i söndags och öppnade luckan och sen dess har den inte gått att stänga. Den bara studsar upp så fort man försöker.

Är det någon som kan hjälpa mig med vad som kan vara fel? Eller med något tips på vad jag kan testa innan jag får lov att åka in till verkstad med bilen?

Tacksam för all hjälp jag kan få!

//

John


Det löste sig. Jag åkte in med den till verkstaden imorse. Det visade sig att lucklåset hade gått sönder så de fick byta det. Men nu fungerar det klockrent iallafall.