Forum - Andra Volkswagen-modeller - Stötdämparproblem på Jetta -88 ??

Wire72
VW Jetta 1,8i Ort: Boden
Ons 20 aug 2008 21:21 Svara med citat
Vi har nyligt införskaffat oss en Jetta 1,8i -88 som pendlarbil, men högra sidan fram är riktigt tung att gunga i och går mkt mkt hårdare än på vänstra sidan, Sen är det ett gnorkande ljud när man kör i gupp eller gungar fram för hand, sitter en ett plastskydd på dämparen som är trasigt, Är det stötdämparen som är trasig eller vad är det för ljud och varför är den sidan så hård Think

Ändrat av SpeedAbuser: Trådar ihopslagna

Allt som är rostigt glimmar i mina ögon..
Wire72
VW Jetta 1,8i Ort: Boden
Ons 20 aug 2008 23:51 Svara med citat
Nu har man gått igenom alla 56 sidor på MkII för att se om det fanns något liknande problem ang mitt fel på våran Jetta som jag lagt in en tråd på under övriga modeller, läst en massa ang allt möjligt men ingen som skrivit med kombination seg och stenhård dämpning samt knorkande ljud i gupp,, Nog dags att börja Pray och se om det hjälper kanske Laughing annars får man väl Whistle lite och knäcka en kall öl och börja köra min gamla Volvo 144:a, den går alltid fint Thumbs up

Allt som är rostigt glimmar i mina ögon..
krille|vw
Golf 4 R32 -03 Ort: Västerås
Tor 21 aug 2008 5:52 Svara med citat
Kan kanske vara så att den läckt ur alla olja och går torr?

VWhat else?
Kör: Golf Mk2 tyskstuk & BMW 525ia
polomannen
Moderator Donator 25 Golf 3 VR6 ZR POLO RTS Ort: Stockholm
Tor 21 aug 2008 6:24 Svara med citat
Allt tyder på i ditt inlägg att dämparna är slut...
Jag skulle byta fjädrar på samma gång om jag var dej på samma gång.

http://www.racimax.com/
VW/WIR LIBEN DAS AUTOS
VW/Audi tekniker på heltid.
Wire72
VW Jetta 1,8i Ort: Boden
Tor 21 aug 2008 8:07 Svara med citat
Ja jag är ju lite på samma linje att stötdämparen är trasig eller liknande, Jettan har dock bara rullat 13600 mil nu sedan ny?? ska dom ta slut så fort eller kan tidigare ägare åkt i någon grop så den fått sig en ordentlig smäll så den är knäckt eller nått för låter precis som att det tar i när dämparen ska ihop, klart är den tom på olja så blir ju nog det samma ljud med,

Allt som är rostigt glimmar i mina ögon..
mellowd
Golf 2 gti 16v -87
Tor 21 aug 2008 13:09 Svara med citat
Bytt stötdämpare? ^^

mk2 vr6
Wire72
VW Jetta 1,8i Ort: Boden
Tor 21 aug 2008 16:02 Svara med citat
Var ut och kollade in jettan idag igen, det visar sig att när jag lägger vikt och trycker ner den sidan som beter sig konstigt så stannar den i det läget jag släpper den, sen drar jag upp den och då stannar den i det läget jag släpper den i.. Hmm något säger mig att den stötdämparen är helt färdig, och nybesiktad var den med,, Haha,, Men visst tänker jag rätt nu ang. stötdämparen.

Allt som är rostigt glimmar i mina ögon..
Wire72
VW Jetta 1,8i Ort: Boden
Tor 21 aug 2008 16:03 Svara med citat
Nope! men denna tråd får nog fortsätta på den andra tråden "stötdämpar problem"

Allt som är rostigt glimmar i mina ögon..