Forum - Andra Volkswagen-modeller - Montera servo!!!

Wire72
VW Jetta 1,8i Ort: Boden
Tor 21 aug 2008 8:22 Svara med citat
Vi har ju en Jetta 1,8i -89:a som inte har servo orginal från fabriken,, Är det mkt jobb att montera in en begagnad servo på den, och vad för delar behöver man Smile

Allt som är rostigt glimmar i mina ögon..


Modererad av Anders - Ämne flyttat från Övrigt (ej modellspecifikt) till Andra Volkswagen-modeller
Arnold11
Donator 200 VW Eos 2.0 TFSI -07 Ort: Sotenäs
Tor 21 aug 2008 16:03 Svara med citat
Ingen aning hur svårt det kan vara. Ett par timmars jobb sade en god vän som är bilmek... Detta på min mk1 cabbe.
Jag köpte komplett servo på ebay.de till ett överkomligt pris. Ingen som helst aning vad de olika grejorna heter... Kan bara hoppas att det verkligen är komplett...

Fahre nie schneller, als dein Schutzengel fliegen kann!
epic110
Golf 1 1,6 GL -82 Ort: Linköping
Tor 21 aug 2008 16:40 Svara med citat
Servo är för kärringar som e klena i armarna! Wink haha

ne ja e oxå lite intresserad av hur svårt de kan vara o fixa, vore schysst! Smile

Lägre än brett med massor av camber, slickar ytan råare än snabbt!
Wire72
VW Jetta 1,8i Ort: Boden
Tor 21 aug 2008 16:52 Svara med citat
epic110 skrev:
Servo är för kärringar som e klena i armarna! Wink haha

ne ja e oxå lite intresserad av hur svårt de kan vara o fixa, vore schysst! Smile


Så sant så är ju gumman min som ska köra den mestadels Thumbs up Bara hon inte ser dettta då kommer hon efter dig med vedkubben i högsta hugg Very Happy

Allt som är rostigt glimmar i mina ögon..
epic110
Golf 1 1,6 GL -82 Ort: Linköping
Tor 21 aug 2008 17:56 Svara med citat
Hahahaa, bäst o passa sej då tror ja... tjejer med vedkubben ska man akta sej för har ja hört! Very Happy

Får ursäkta för OT!

Nu vill vi ha reda på om det är svårt eller lätt o montera servon!? Smile

Lägre än brett med massor av camber, slickar ytan råare än snabbt!
Wire72
VW Jetta 1,8i Ort: Boden
Tor 21 aug 2008 18:05 Svara med citat
epic110 skrev:
Hahahaa, bäst o passa sej då tror ja... tjejer med vedkubben ska man akta sej för har ja hört! Very Happy

Får ursäkta för OT!

Nu vill vi ha reda på om det är svårt eller lätt o montera servon!? Smile


Hehe,, Ska sanningen fram så orkar hon nog inte vedkubben, Nu får jag nog passa mig och aldrig visa henne denna sida och Pray att hon inte hittar den någonsin.

Japp tillbaka till frågan Smile

Allt som är rostigt glimmar i mina ögon..
tobbe80
Golf 2 1,8 GL -92 Ort: Lindesberg
Tor 21 aug 2008 19:36 Svara med citat
Bästa är köpa en risig/defekt donatorbil med servo, blir rätt dyrt köpa alla delar. du behöver nya remskivor/rem, servopump samt konsollen för denna, ny styrväxel samt behållare för olja samt servorör och sen diverse klammer och hållare för rör osv så dra i väg rätt kraftigt i pengar

.....privat liv.....
Wire72
VW Jetta 1,8i Ort: Boden
Tor 21 aug 2008 19:55 Svara med citat
Okej ,,blir en del grejor, fick reda på en komplett servo men bra att veta att allt detta finns då,, Man får tacka för svaret

Allt som är rostigt glimmar i mina ögon..