Forum - Golf 4 (98-04) - Genomförning?

Mikkkel
Golf 4 GTI Ort: Göteborg
Ons 15 okt 2008 17:40 Svara med citat
Finns det någon genomförning i torpedväggen på golf mk4 ? Isf var ? Har letat men hittar ingen. Kan vara blind som inte ser den.

Ska dra strömkabel till slutstag.

Mvh. Mikael
Edge
Golf 4 R32 -03 Kompressor Ort: Tanum
Ons 15 okt 2008 18:33 Svara med citat
Följ den tjocka kabelhärvan från batteriet på förarsidan, så ser du. Wink
Är en ganska stor genomföring där, blir lättare om du snäpper loss ett plastlock.
Du få som sagt lossa på inredningen under ratten för att se vart du kommer ut, men men. Wink
Mikkkel
Golf 4 GTI Ort: Göteborg
Ons 15 okt 2008 20:43 Svara med citat
Edge skrev:
Följ den tjocka kabelhärvan från batteriet på förarsidan, så ser du. Wink
Är en ganska stor genomföring där, blir lättare om du snäpper loss ett plastlock.
Du få som sagt lossa på inredningen under ratten för att se vart du kommer ut, men men. Wink


Okej. Det va det jag trodde Razz Men jag kollade här först om det kanske fanns en bättre genomförning Smile Men nu vet jag Very Happy
Tack så mycket Wink
Edge
Golf 4 R32 -03 Kompressor Ort: Tanum
Ons 15 okt 2008 22:11 Svara med citat
Forum är bra till mycket!
Frågade själv här när jag skulle dra till min förra året.. hehe Very Happy
2,0_4motion
Golf 4 2,0 4motion -01 Ort: Krokom
Tor 16 okt 2008 9:14 Svara med citat
Mm.. på min var det iaf en på passagerar sidan också... där dom dragit in kabeln till kupévärmaren.. så där drog jag in kabeln till steget... å sen drog jag lågnivån på förarsidan! funkar skitbra å inga störningstjud...
Edge
Golf 4 R32 -03 Kompressor Ort: Tanum
Tor 16 okt 2008 12:11 Svara med citat
2,0_4motion skrev:
Mm.. på min var det iaf en på passagerar sidan också... där dom dragit in kabeln till kupévärmaren.. så där drog jag in kabeln till steget... å sen drog jag lågnivån på förarsidan! funkar skitbra å inga störningstjud...

Låter fint det, skall dra om min nån gång så jag blir av med generatorvinet, kanske skulle ta den genomföringen istället. Wink
Har lite viktigare saker att fixa först dock. Razz
Mattis
Golf 4 V6 4-motion Ort: Stockholm
Tor 16 okt 2008 14:47 Svara med citat
2,0_4motion skrev:
Mm.. på min var det iaf en på passagerar sidan också... där dom dragit in kabeln till kupévärmaren.. så där drog jag in kabeln till steget... å sen drog jag lågnivån på förarsidan! funkar skitbra å inga störningstjud...

Så jag med gjorde till slut, men fick justera lite då kabeln som skulle in är 50 mm2.. Men du tror inte på ngt problem sen med grenröret lr så? fast din motor kanske ser annorlunda ut, ja e iaf inne på att isolera kabeln just in case Wink

mvh / Matte
Edge
Golf 4 R32 -03 Kompressor Ort: Tanum
Tor 16 okt 2008 17:41 Svara med citat
Det är nog ingen dum idé, lite alu-folie gör allt susen. Wink
Mattis
Golf 4 V6 4-motion Ort: Stockholm
Tor 16 okt 2008 19:40 Svara med citat
Hehe jag har tittat runt lite på ngt som liknar original eller som "försvinner" i looken på övriga motorutrymmet..
Inget tips på vad jag ska använda å var jag kan få tag på det?

mvh / Matte
nitr2ox
Donator 175 Golf 4 GTI 1.8T -01 Ort: Stockholm
Tor 16 okt 2008 19:55 Svara med citat
Robotslang funkar väl, om den är värmeskyddande, hur funkar det annars med grenrörs tejp? Eller vare nu heter?

Rekondare hos Wellkept i Kista

www.wellkept.se
Mattis
Golf 4 V6 4-motion Ort: Stockholm
Tor 16 okt 2008 20:02 Svara med citat
Robotslang - vad är det för ngt? =P

mvh / Matte
nitr2ox
Donator 175 Golf 4 GTI 1.8T -01 Ort: Stockholm
Tor 16 okt 2008 20:06 Svara med citat
Har fått för mig att det är såndär "kabelgömmar slang" som ikea har för att gömma allt bakom tv:n i men givetvis i en något högre kvalisort och tålighet.

Rekondare hos Wellkept i Kista

www.wellkept.se
Mattis
Golf 4 V6 4-motion Ort: Stockholm
Tor 16 okt 2008 20:14 Svara med citat
Okej, inget tips på var jag kan köpa det? Regular Smiley
Ska nämligen fixa det denna vecka...

mvh / Matte