Forum - Golf 4 (98-04) - Köpråd: VW Golf V6 4-motion.

Belived
Golf 2 GTI 16v -87 Ort: Stockholm
Sön 21 sep 2008 17:08 Svara med citat
Börja bli sugen på en nyare bil och kollar på mkiv v6 4-motion.

Ungefär hur mycket bensin drar den per mil?
Någon årsmodell med facelift eller nått annat speciellt man ska tänka på?
Hur bra är fyrhjulsdriften, ska väl vara haldex och rätt bra?

Ja var bör man tänka på om man kollar på en?

/Belived

Åker MK2 igen!


Modererad av Anders - Ämne flyttat från Övrigt (ej modellspecifikt) till Golf 4 (98-04)
Sam
Golf 5 R32 Ort: Stockholm
Mån 22 sep 2008 0:41 Svara med citat
Underbar bil kan jag säga dig, lätt värt dom där extra pengarna för den underbara 6växlade v6'an..

Det du bör tänka på är att vara kräsen när du köper, att du verkligen får bra med utrustning och lååååga mil.

När jag köpte min bil körde jag min kompis fars V6-4motion, med allt du kan tänka dig, ynka 10k/mil, 2 ägare inann, (desutom jobba han på VW-verkstad så bilen sköttes bra också)

Eller MIN 1.8 20V automat highline (bra med utrustning iallfall)

hm......varför gjorde jag detta val???!?!?

jaaa, fattigt med pengarna, kostar okej runt 80k för en bra bil, ja den kanske drar lite mer meen,....

Jag ångrar mig fortfarande över min slöa 1.8..

Nu fick du inte bra svar på din fråga, men en bra känsla Wink
Belived
Golf 2 GTI 16v -87 Ort: Stockholm
Mån 22 sep 2008 16:18 Svara med citat
Jo tänkte försöka hitta någon här i närheten på någon firma och åka upp och kolla och kanske provköra.

Åker MK2 igen!
Belived
Golf 2 GTI 16v -87 Ort: Stockholm
Tis 23 sep 2008 18:45 Svara med citat
Var och provkörde en idag, men det var en stor besvikelse just den bilen gissar jag, bilfirman hade motortvättat den och den gick väldigt orent tyvärr.

Ska försöka hitta en annan, den var ändå inte riktigt vad jag ville ha, saknade lite utrustning.

Åker MK2 igen!
n0b0dy_
Ingen VW Ort: Kristianstad
Tor 25 sep 2008 19:48 Svara med citat
Annars finns billigare V5,, den är inte helt fel heller..
nossrep
VW Bora Variant V6 4motion Ort: Värnamo
Sön 28 sep 2008 21:25 Svara med citat
Jag har en Bora Variant V6 som ev. är till salu. Pm:a om det kan vara intressant

/Martin

VW Bora Variant V6 4motion -01
Mattis
Golf 4 V6 4-motion Ort: Stockholm
Tor 02 okt 2008 21:54 Svara med citat
Jag har en relatvit nyköpt Golf MKIV V6 4-motion årsm. 2002.. Tror den heter Highline med.. inte säker riktigt men den H
har det mesta utrustningsväg utom navigator då..
Riktigt nöjd.. Du KAN komma under 1 liter milen det gör den om du kör 110 på landsväg osv..
men blandat kommer du inte under 1 liter milen, snarare mer tro mig..
Det ja gillar är att ja hamnar strax ovan 1 liter milen när ja "cruisar" i 150.. vilket är helt ok.. Bilen är relativt lättservad, men liksom alla MKIV så e det ett helvete att byta lampor.. Hitta därför en med Xenon- lätt värt pengarna.. Taklucka å skinn e riktigt nice, skinn va inget tvång för mig men nu när ja har det så e ja kärRegular Smiley Sitter riktigt skönt när du åker långt osv. Hellre att du ger liiite mer pengar och får mer bil än att du satsar på billigaste på blocket, kan säga att den i Haninge hos bilförsäljare som säljs för 110 k e piss.. bl.a.. Kolla bromsar å kolla stötdämpare. Samt fram och backvagnen - ifall däcken var sneslitna, det var det på min men ja använde det som prutmån.. du kan PM:a om du har mer frågor känns som ja skriver en bok just nu haha.. taet lugnt!

mvh / Matte