Forum - Golf 2 (83-91) - problem med kopplingen

Peterrrrr
Golf 2 Manhattan
Ons 26 jul 2006 23:20 Svara med citat
Idag när jag skulle trycka ner kopplingen för att växla upp fastna pedalen nere i golvet, jag kan dra upp den men trycker jag ner den så sitter den kvar. Kopplingen funkar inte, är det kopplingvajern som gått av? I såfall är det svårt att byta en sådan?
T_A_G
VW Jetta mk1 CL Ort: Nyköping
Tor 27 jul 2006 8:45 Svara med citat
Peterrrrr skrev:
Idag när jag skulle trycka ner kopplingen för att växla upp fastna pedalen nere i golvet, jag kan dra upp den men trycker jag ner den så sitter den kvar. Kopplingen funkar inte, är det kopplingvajern som gått av? I såfall är det svårt att byta en sådan?



Den har nog gått av ja.. jag vet inte hur jobbigt det är eller hur de ser ut vid pedalen men de kna inte vara så svårt..

VolksWagon for life..
cheba
Golf 3 2.0 GTI-Edition -95 Ort: Finland
Tor 27 jul 2006 15:01 Svara med citat
Peterrrrr skrev:
Idag när jag skulle trycka ner kopplingen för att växla upp fastna pedalen nere i golvet, jag kan dra upp den men trycker jag ner den så sitter den kvar. Kopplingen funkar inte, är det kopplingvajern som gått av? I såfall är det svårt att byta en sådan?


precis samma sak hände mig för nån månad sen, det är vajjern som gått av eller lossnat i något fäste. i mitt fall hade brickan som man hakar fast vajjern på växellådan gått av, och vajjern lossnat. kolla om vajjern sitter fästad i båda ändarna, annars har den gått av

Min Golf GTI-Edition
Måste ha VW, förfan