Forum - Golf 4 (98-04) - Köpråd ang golf IV

seidl82
Golf 2 gt-91 Ort: Eskilstuna
Fre 03 okt 2008 9:03 Svara med citat
är intresserad av att köpa Golf IV 99-02. antingen 1,4 eller 1,6. skulle vilja veta lite brister eller grejer som man ska kolla efter när man ska åka kolla på en.
Edge
Golf 4 R32 -03 Kompressor Ort: Tanum
Fre 03 okt 2008 10:10 Svara med citat
Finns i flera olika trådar nu, bara att söka.

Men det som är gemensamt för Golf IV är väl elhissarna som kan krongla, klips som håller rutan är va plast från original och kan gå av. Repsatsen är av metall dock.

Centrallåset vill gärna böka, med byte av låskista som dyraste lösning, annars smöja ordentligt.

Bagageluckehandtaget ärjar lätt då den är i alu.

Torkar motorer har jag hört kan kärva ihop, dock inte haft det problemet själv. Däremot är det inte ovanligt att spolarmunstycket bak sätter igen.

Är det en 5-dörrars, brukar listen mellan rutorna i bakdörren ärja/rosta lätt.

Annars är det ju mest klassiska slitagedelar man får tänka på som bromsar och bussning etc. så att de är bytta och fräscha.

Det är väl det jag kan säga såhär direkt.
Ålle
Ingen VW Ort: Malmö
Fre 03 okt 2008 10:27 Svara med citat
Köp inte 1,4. knattrar som en diesel (speciellt när den e kall). vill minnas att det e fel på de hydraliska ventilerna.
Edge
Golf 4 R32 -03 Kompressor Ort: Tanum
Fre 03 okt 2008 13:11 Svara med citat
Ålle skrev:
Köp inte 1,4. knattrar som en diesel (speciellt när den e kall). vill minnas att det e fel på de hydraliska ventilerna.

75hk 16v som sitter i Lupon också eller?
En kompis och hans tjej har en Lupo och den "knattrar" som du beskriver det.
Ålle
Ingen VW Ort: Malmö
Fre 03 okt 2008 13:44 Svara med citat
Ingen aning om det även gäller lupo. men råkade köpa en golf 4a 1,4 som knattrade. den sålde jag snabbt Smile när bilfirman vägrade erkänna att det var nåt fel på den Sad
Edge
Golf 4 R32 -03 Kompressor Ort: Tanum
Fre 03 okt 2008 18:32 Svara med citat
Ok, illa.
Funderade bara på om det var samma motor i Golfen och Lupon, då det var 1,4.
Men det är inget fel på den Lupon, funkar fint, låter lite tråkigt på tomgång då, speciellt när den är kall.
HellSpawn
Ingen VW Ort: Stockholm
Tis 07 okt 2008 21:55 Svara med citat
Om du har tur att hitta en 1.8i 20V kan jag varmt rekomendera den Regular Smiley

www.myspace.com/prayforlocust

I have nothing against god, its the fanclub i can't take.
nitr2ox
Donator 175 Golf 4 GTI 1.8T -01 Ort: Stockholm
Ons 08 okt 2008 20:39 Svara med citat
1,4 ha jag hört är big no-no, mer eller mindre trafikfara vid omkörning då det är så pass lite häst i förhållande till bilens vikt.

Rekondare hos Wellkept i Kista

www.wellkept.se