Forum - Golf 4 (98-04) - Sätesvärme

Malin 1
Golf 4 1,6-00 Ort: Kumla
Lör 18 okt 2008 19:23 Svara med citat
Tror ni att det skulle gå att eftermontera värme i stolarna på en importbil Idea
Edge
Golf 4 R32 -03 Kompressor Ort: Tanum
Sön 19 okt 2008 1:02 Svara med citat
Inte lönt, har själv funderat på det.
Bättre att kolla på skroten efter en stol med samma tygmönster som egna bilen, och byta hela stolen och sen dra strömkabel och knapp. Wink

Man kan ju köpa en lös dyna med 12v anslutning till cigguttaget om man vill ha. Razz
Xzone
Golf 4 1,8 -99 Ort: Lund
Sön 19 okt 2008 3:59 Svara med citat
Jo, allt går, ingenting är omöjligt Wink Men som Edge sa... Bättre att köpa en på skroten, blir nog lättast och billigast så Smile
Malin 1
Golf 4 1,6-00 Ort: Kumla
Sön 19 okt 2008 6:35 Svara med citat
Tänkte om elen var framdragen redan
Edge
Golf 4 R32 -03 Kompressor Ort: Tanum
Sön 19 okt 2008 12:39 Svara med citat
Nä, elen skall tydligen inte vara framdragen enligt de jag pratat med.
Enligt VAG, är sätesvärmare ett "Nordenpaket" för oss. Men extrautrustning för exempelvis tyskland.

Klart att det går att göra det själv, men inte värst det.
Om priserna inte ändrats, så har jag för mig att sittdelen kostar 2500:- och ryggdelen 2500:-, kabelsatsen 600:- och knappen 300:- Sen får du ju sprätta upp tyget i stolen.. Blir ett ganska stort ingrepp. (Den som vet får gärna rätta mig om priserna). Wink

Därför menade jag att det inte var värt det. Bättre att hitta en svensksåld stol med verme, ta knappen direkt och sen dra kablar själv. Wink
Har du tur kanske du hittar en stol som är i bättre skick än din egen.
Jag letar fortfarande, ganska svårt att hitta röd/svart recaro sportstol med värme i har jag märkt. Men nån gång skall man ha tur. Wink
Mortalis
Golf 4 -00 Ort: Göteborg
Ons 22 okt 2008 0:10 Svara med citat
Priserna för delarna överensstämmer med vad jag fått höra när sittdelen gått sönder...kostar rätt mkt o låta verkstad göra jobbet med