Forum - Golf 4 (98-04) - Skumma ljud ibland när man stänger av bilen

Bobo
Golf 6 R -10 Ort: Uppsala
Ons 02 aug 2006 17:06 Svara med citat
Ibland när jag stänger av bilen så kan det ibland låta som ett "larm" en litet tjutande ljud som håller på ett tag svårt att förklara hur det låter, första gången jag hörde det trodde jag det var test av flyglarmet utomhus (dock inte så hög signal), ibland kan det även vara ett väldigt doft ljud nästan lite vibrerande, vad kan det vara för något? är det något i bilen som håller på att ge upp?
GabberPelle
Golf 4 Golf R32 Ort: Markaryd
Tis 22 aug 2006 9:04 Svara med citat
Bränsle pumpen?, kan höras ett vinande när bilen startar och stängs av.

Utan att hört själv så är det svårt att gissa, försök lokalisera var det kommer ifrån. brukar sitta en vid tanken och sedan en längre fram om inte ända fram i motorrummet.

lycka till. mvh pelle

Good friends bail you out of jail but a true friend will be next you saying that was fucking awesome
vwroom
Golf 1 Ls -75 (1,8gti) Ort: Motala
Fre 08 sep 2006 7:03 Svara med citat
Bobby skrev:
Ibland när jag stänger av bilen så kan det ibland låta som ett "larm" en litet tjutande ljud som håller på ett tag svårt att förklara hur det låter, första gången jag hörde det trodde jag det var test av flyglarmet utomhus (dock inte så hög signal), ibland kan det även vara ett väldigt doft ljud nästan lite vibrerande, vad kan det vara för något? är det något i bilen som håller på att ge upp?


På min v6 är det en pump/ el liknande som går efter man stängt av bilen( i motorrummet )
den viner lite.., eller kanske ac fläkten i motorummet som går på högvarv?
Även det dova dunkande ljudet som kan höras , har det med , är nog nåt me 4 hjulsdriften kanske, normalt verkar det ju vara iaf, kommer mer bakifrån bilen