Forum - Övrigt (ej modellspecifikt) - V-POWER

Quattro_mannen
Moderator Kör: Golf 1 GTI special 2.0 -84 Ort: Finland Medlem: 05 april 2006
Tis 08 aug 2006 23:06 Svara med citat
E de någon som kör på V-power bränsle i era goffar?
Erfarenheter vore kul att höra Confused Provat själv i båda mina bilar nu,går inte sämre iaf Think

Mvh Nicklas
polomannen
Moderator Donator 25 Kör: Golf 3 VR6 ZR POLO RTS Ort: Stockholm Medlem: 15 april 2006
Ons 09 aug 2006 20:31 Svara med citat
Quattro_mannen skrev:
E de någon som kör på V-power bränsle i era goffar?
Erfarenheter vore kul att höra Confused Provat själv i båda mina bilar nu,går inte sämre iaf Think

Mvh Nicklas


Märks inget skillnad på min bil.

POLO RTS
GOLF GTI SPECIALL
GOLF VR6-ZR
__________________
Jugo
Kör: Golf 2 GTI 16v Ort: Skåne Medlem: 04 april 2006
Ons 09 aug 2006 22:03 Svara med citat
ingen skillnad som helst
Quattro_mannen
Moderator Kör: Golf 1 GTI special 2.0 -84 Ort: Finland Medlem: 05 april 2006
Ons 09 aug 2006 22:33 Svara med citat
Jugo/polomannen

E detta trimmade bilar eller std?
Jugo
Kör: Golf 2 GTI 16v Ort: Skåne Medlem: 04 april 2006
Fre 11 aug 2006 0:02 Svara med citat
jag har en gti 16v me extraktor och annat avgassystem
jockebostrom
Kör: Golf 1 gti + 4d swallow Ort: Ockelbo Medlem: 07 april 2006
Fre 11 aug 2006 3:02 Svara med citat
V-pover gör bara skillnad på riktigt trimmade bilar, då först blir det märkbart..
Nu menar jag inte chips trim utan ganska graftigt modifierade bilar som kräver 98 oktanig bensin elle v-power..
Quattro_mannen
Moderator Kör: Golf 1 GTI special 2.0 -84 Ort: Finland Medlem: 05 april 2006
Fre 11 aug 2006 10:58 Svara med citat
jockebostrom skrev:
V-pover gör bara skillnad på riktigt trimmade bilar, då först blir det märkbart..
Nu menar jag inte chips trim utan ganska graftigt modifierade bilar som kräver 98 oktanig bensin elle v-power..


Hög kompression kräver bra bränsle me högt oktantal,då har du möjligheten att justera tändningen lite mer aggressiv och på detta vis kanske vinna lite effekt, på min MK1:a kör jagca.12:1 komp. me vass kam samt maxportat topplock så jag hoppas på skillnad vid bänkning av bilen,Vad beträffar en chippad modern bil så tror jag nog du har stor chans att även där vinna effekt,då dessa motorer justerar tändning och laddtryck bla utgående från knacksensorerna på blocket,bra bränsle = möjlighet till högre effekt....

Mvh Nicklas