Forum - Bilstereo - Förstärkarproblem

bullzebub
Golf 1 Ort: Umeå
Tis 16 jan 2007 16:39 Svara med citat
mitt slutsteg beter sig lite underligt ... ingefär varannan sekund dör den ett kort tag och samtidigt lyser en LED (protection)...
vad kan det vara tro?
mellowd
Golf 2 gti 16v -87
Tis 16 jan 2007 17:35 Svara med citat
kortslutning

mk2 vr6
T_A_G
VW Jetta mk1 CL Ort: Nyköping
Tis 16 jan 2007 20:59 Svara med citat
bullzebub skrev:
mitt slutsteg beter sig lite underligt ... ingefär varannan sekund dör den ett kort tag och samtidigt lyser en LED (protection)...
vad kan det vara tro?


Kan vara för smala ström kablar, kanske för dålig jord eller att några av kablarna går ihopp nånstan som "Mellowd" sa kortslutning.. Lycka till Thumbs up

VolksWagon for life..
graul
VW Corrado Mk4,S3,b5,B5,b6 Ort: Stockholm
Ons 17 jan 2007 13:38 Svara med citat
För mej var det ungefär samma sak. den klippte hela tiden.. det var batteriet som var slut Embarassed
bullzebub
Golf 1 Ort: Umeå
Tis 23 jan 2007 16:12 Svara med citat
jag har gått igenom alla kablar nu ... det är inte kortslutning.
strömkablarna är 6mm2.

tilläggas bör att jag kör inte audiosignalen via nån stereo utan direkt från en mp3 spelare... men det skall väö inte spela nån roll?
Hallin
VW Polo 1.6 -95 Ort: Gotland
Ons 24 jan 2007 18:37 Svara med citat
Har du någon högtalare inkopplad eller kör du steget "tomt"??... om, du har högtalare inkopplade.. testa att koppla loss dessa från steget o testa igen o se om det fortfarande går i protect...

//Hallin
www.easca.se
Projekt SNÖVIT sponsras av CARBONIZE
bullzebub
Golf 1 Ort: Umeå
Ons 24 jan 2007 20:13 Svara med citat
jag har högtalare inkopplat...

vad är det för fel om jag inte får protect om jag kopplar ut högtalarna?
cheba
Golf 3 2.0 GTI-Edition -95 Ort: Finland
Ons 24 jan 2007 20:47 Svara med citat
Isåfall är högtalarkablarna kortslutna mellan steget och högtalarna.

Eller så har talspolen inuti högtalaren smält ihop så det blir kortslutning där. Har hört någonstans att det kan hända...Men är det verkligen möjligt? Hallin vet säkert Regular Smiley

Min Golf GTI-Edition
Måste ha VW, förfan
Hallin
VW Polo 1.6 -95 Ort: Gotland
Ons 24 jan 2007 21:53 Svara med citat
cheba skrev:
Isåfall är högtalarkablarna kortslutna mellan steget och högtalarna.

Eller så har talspolen inuti högtalaren smält ihop så det blir kortslutning där. Har hört någonstans att det kan hända...Men är det verkligen möjligt? Hallin vet säkert Regular Smiley



En talspole kan faktiskt "smälta"..! Cool tråden som går in i basen är en "grov" koppartråd som är lackat med något konstigt matrial.. Lacken gör så att när tråden lindas upp på spolen så kortsluts inte kabeln..
MEN sen kommer det när man matar den här basen (koppartråden) med MYCKET effekt, då blir tråden varm och har man då oturen så "bränner" man bort den här lacken vilket då leder till att tråden blir kortsluten..... Evil or Very Mad

//Hallin
www.easca.se
Projekt SNÖVIT sponsras av CARBONIZE