Forum - Golf Cabriolet - Plocka av dörrsida inifrån?

Monzen [GTi + Cab]
Kör: Eos 2,0 TFSI Ort: Ystad Medlem: 05 april 2006
Ons 21 mar 2007 22:29 Svara med citat
Halloj.

Stötte på ett otrevligt problem när jag var ute o hälsade på bilen på dess vinterförvaring.

När jag skulle låsa upp bilen med centrallåset ville inte förardörren låsas upp. Provade istället med nyckel, men detta funkade inte heller.. Lyckades till sist ta mig runt bilen och komma in genom passagerardörren, men det går inte att låsa uåå dörren inneifrån heller. Antar att det är nåt stag till mitt hemmabyggda centrallås som bråkar med mig.

Nu till frågan: Går dett att plocka av dörrsidan och komma åt låsmekaninsmen utan att öppna dörren?

MVH / Martin

Kör: VW EOS 2,0 TFSI -07 + VW CrossTouran 1,4 TSI -08
jockebostrom
Kör: Golf 1 gti + 4d swallow Ort: Ockelbo Medlem: 07 april 2006
Ons 21 mar 2007 22:37 Svara med citat
hmm, kan nog bli knivigt efterssom instrumentpanelen sticker ut en bit å täcker dörrsidan, men om du har tur så går det kanske att ta loss överallt utom där å på så vis böja ut dörrsidan lite försiktigt.. men förmodligen så går det nog inte att ta bort den helt.

Men som sagt, kan du böja ut den i bakkant så du kommer åt låsmekanismen så borde du ju få upp dörren åtminstone Angel

www.mk1clubschweden.se -klubben som älskar vw mk1
Monzen [GTi + Cab]
Ons 21 mar 2007 22:42 Svara med citat
Jo, jag hoppas att jag ska kumma få av den. Sitterju bara skruvad i underkant, runt högtalaren och med armstödet, sen är ju resten bara clips.

Får väl ta en närmre till på det efter 1 april, när bilen åter är i trafik.

jockebostrom
Kör: Golf 1 gti + 4d swallow Ort: Ockelbo Medlem: 07 april 2006
Ons 21 mar 2007 22:45 Svara med citat
jo, men sen ska du ju kunna lyfta av den, är väl ganska tajt mellan dörrsidan å instrumentpanelen?
Klippsen är ju cirka 1-1,5 cm långa...

Men det borde fixa sig ändå tycker jag Smile

www.mk1clubschweden.se -klubben som älskar vw mk1
Jockesoder
Kör: Ingen VW Ort: Teckomatorp Medlem: 21 september 2006
Ons 21 mar 2007 22:48 Svara med citat
Kan ju meddela att min bilradio blev stulen när jag hade låsta dörrar och sedan var passagerardörren upplåst.. Så kommer tjuvar in ostört så ska nog ägaren klara det med Smile

Söderstjerna - Jag är för ett självständigt Skåne!
Monzen [GTi + Cab]
Sön 01 apr 2007 21:01 Svara med citat
Såja, då var problemet löst... Var lite bökigt att få av dörrsidan med dörren stängd, men det gick. Problemet var en bränd c-lås motor. Så nu blir det att åka o leta en ny på skroten eller nåt.