Forum - Golf Cabriolet - Cabba ner!

Arnold11
Donator 200 VW Eos 2.0 TFSI -07 Ort: Sotenäs
Ons 14 mar 2007 9:35 Svara med citat
Sol och ca 10 grader! Idag blir det en tur med nedfällt tak! Underbart!!!
olliver
Golf 1 Cab GL -84 Ort: Malmö
Ons 14 mar 2007 14:51 Svara med citat
Låter skönt. Njut på.
Lite avundsjuk.

MVH Konrad

set the controlls for the sun
zlin
Golf 6 Gti -11 Ort: Göteborg
Ons 14 mar 2007 15:42 Svara med citat
Hade man inte haft 4 andra bilar runt så hade den kanske tittat ut Regular Smiley
Arnold11
Donator 200 VW Eos 2.0 TFSI -07 Ort: Sotenäs
Fre 16 mar 2007 7:41 Svara med citat
Ahh...cabväder idag igen!!!

Fahre nie schneller, als dein Schutzengel fliegen kann!
Arnold11
Donator 200 VW Eos 2.0 TFSI -07 Ort: Sotenäs
Ons 25 apr 2007 18:13 Svara med citat
Fasen vad tyst det är på cab-fronten! Fäll ner suffletten och kom ut ur garderoben! Det är vår!

Fahre nie schneller, als dein Schutzengel fliegen kann!
Monzen [GTi + Cab]
Eos 2,0 TFSI Ort: Ystad
Ons 25 apr 2007 20:13 Svara med citat
Arnold11 skrev:
Fasen vad tyst det är på cab-fronten! Fäll ner suffletten och kom ut ur garderoben! Det är vår!


Jamen, jag har ju både cabbat ner och cabbat AV. Shocked
PICT2125-2.JPG

Kör: VW EOS 2,0 TFSI -07 + VW CrossTouran 1,4 TSI -08
Arnold11
Donator 200 VW Eos 2.0 TFSI -07 Ort: Sotenäs
Tor 26 apr 2007 10:19 Svara med citat
Ok. Du får godkänt! Haha.
Blir nog bra när det är klart! Är det svårt?

Fahre nie schneller, als dein Schutzengel fliegen kann!
Monzen [GTi + Cab]
Eos 2,0 TFSI Ort: Ystad
Tor 26 apr 2007 11:30 Svara med citat
Svårt? Nja, att plocka av det var inte svårt, tog bara ca. en timme. Att montera det är destu värre. Men nu behöver jag bara komma fram till vilket lim jag ska använda mig av för att limma längs med framkanten och vid bakre sidorutorna, sen är det nästan klart. Störrsta orosmomentet blir när jag ska skära upp hålet till bakrutan...

Kör: VW EOS 2,0 TFSI -07 + VW CrossTouran 1,4 TSI -08
Arnold11
Donator 200 VW Eos 2.0 TFSI -07 Ort: Sotenäs
Tor 26 apr 2007 12:41 Svara med citat
Förstår att det känns oroligt att skära ett stort jävla hål mitt i den nya suffletten! Tycker personligen att det blir jäkligt trist om man struntar i bakruta, så kör hårt! Lycka till!

Fahre nie schneller, als dein Schutzengel fliegen kann!
Ola
Golf 1 Cabriolet 1992
Tor 26 apr 2007 18:53 Svara med citat
Jag använde ett kontaktlim från hagmans på tub, det håller ännu i alla fall. Vad jag förstod så är inte spraykontaktlim att rekomendera.
Bakrutan var inte så där himla svårt elhäftpistol är att rekomendera (dock inte biltemas den hängde sig sup i kvarten)
Monzen [GTi + Cab]
Eos 2,0 TFSI Ort: Ystad
Tor 26 apr 2007 19:24 Svara med citat
Ola: Fixerade du tyget medans limmet fortfarande var fjytande, eller lät du det torka först, så som man egentligen ska göra? Är lite rädd för att limet ska hugga innan man hunnit få tyget på rätt plats.

Kör: VW EOS 2,0 TFSI -07 + VW CrossTouran 1,4 TSI -08
Ola
Golf 1 Cabriolet 1992
Tor 26 apr 2007 21:03 Svara med citat
Jag lät det torka så länge som det rekomenderades. Det gick bra att justera en bra stund eftersom limmet var så pass klibbigt. Jag var på och justerade ett par dagar senare. (kompletterade med lim då). Sömmen kan var väl över det spetsiga på framkanten av "cabställningen" det sträckte sig en hel del när jag stängde cabben riktigt.

Fattar ni detta är ni inte dåliga.
Arnold11
Donator 200 VW Eos 2.0 TFSI -07 Ort: Sotenäs
Fre 08 jun 2007 18:42 Svara med citat
30 mil sträckkörning nedcabbat igår! Mums!

Fahre nie schneller, als dein Schutzengel fliegen kann!
sweden-viking
Golf 1 CABRIOLET 1992
Lör 09 jun 2007 10:14 Svara med citat
Här i norr är det cabb väder dagarna i ända.
Nästan så man får paltkoma.....
Monzen [GTi + Cab]
Eos 2,0 TFSI Ort: Ystad
Mån 11 jun 2007 16:29 Svara med citat
Arnold11 skrev:
30 mil sträckkörning nedcabbat igår! Mums!

Very Happy

Jag fick oxå några mil i solskenet i helgen. 46 mil (6 timmar) i fredags på väg upp till BugRun, och sen lika långt hem igen i söndags. doch var gasfoten lite tyngre så då tog det bara 4,5 timme. Soppaförbrukning upp till BugRun: 0,64l/mil (enligt färddatorn), 0,73l/mil hem. Cool

Kör: VW EOS 2,0 TFSI -07 + VW CrossTouran 1,4 TSI -08
Snövit
Golf 2 1,8 Cab-91 Ort: Stockholm
Mån 11 jun 2007 23:24 Svara med citat
Monzen [GTi + Cab] skrev:
Very Happy

Jag fick oxå några mil i solskenet i helgen. 46 mil (6 timmar) i fredags på väg upp till BugRun, och sen lika långt hem igen i söndags. doch var gasfoten lite tyngre så då tog det bara 4,5 timme. Soppaförbrukning upp till BugRun: 0,64l/mil (enligt färddatorn), 0,73l/mil hem. Cool


Tjena Monzen!

Det gick bra för mig att komma hem, men ju närmare Södertälje jag kom desto mera köer. Mellan Södertälje och Stockholm hade två bilar smällt och tyvärr var det personskador. Det tog 2,5 timme för mig att komma hem. Farthållaren skötte sig utmärkt.

Lämnade in cabben för sufflettbyte i morse! Blir klar på onsdag, då jag ska lackera fälgarna. På torsdag och fredag skall den lämnas på lackkonservering. Smile Sedan blir det cabb-k Körning tillsammans med en kompis på lördag eller söndag. Han har en Ford Mustang Cab -05. Den ska jag provköra........ Laughing Cool

På måndag bär det iväg till Gotland på en veckas cabb-semester med flickvännen och min hund! Kul att det blev en del Cabbar Det märks att de vita cabbarna är populärast!!

MVH

Snövit

Vita Cabben
Arnold11
Donator 200 VW Eos 2.0 TFSI -07 Ort: Sotenäs
Tor 06 sep 2007 7:40 Svara med citat
Hej cabvänner! Efter en kort sinnesförvirring, där jag funderade på att sälja pärlan, är man nu tillbaka i spåret. Det blir ingen försäljning. Hur ser er cabhöst ut? Själv kör jag nercabbat till och från jobbet så ofta jag kan! Från det ena till det andra... Var gör ni av era pärlor i vinter? Jag har garagebrist! Hjälp!

Fahre nie schneller, als dein Schutzengel fliegen kann!
ikaros
Golf 7 TDi 4 M+ Eos -07 Ort: Falun
Tor 06 sep 2007 20:18 Svara med citat
Ja idag blev det nercabbat igen, så himla skönt.
Man såg verkligen många cabbar ute idag igen,
Arnold11
Donator 200 VW Eos 2.0 TFSI -07 Ort: Sotenäs
Tis 11 sep 2007 6:52 Svara med citat
Fasen vad mycket skojigare turen till jobbet blir med taket nedfällt! Njuter!

Fahre nie schneller, als dein Schutzengel fliegen kann!