Arnold11
Donator 200
VW Eos 2.0 TFSI -07 Ort: Sotenäs |
Fre 16 feb 2007 20:53 |
|
Så har man blivit med cab! En vit 89:a. 14000mil. Lär komma lite frågor framöver när man skall till och fixa lite med pärlan. Fälgbyte blir nog första åtgärd. Bilen är inte sänkt och jag funderar på 15" med 195/45 däck. Bör gå klart, eller? Vill inte ha nåt skrap även om vi är fyra i bilen...
Nya baklampor, sido- och framblinkers lär också snart komma ifråga.
Snart är det sommar!
|
|
Snövit
Golf 2 1,8 Cab-91 Ort: Stockholm |
Fre 16 feb 2007 22:58 |
|
Arnold11 skrev: | Så har man blivit med cab! En vit 89:a. 14000mil. Lär komma lite frågor framöver när man skall till och fixa lite med pärlan. Fälgbyte blir nog första åtgärd. Bilen är inte sänkt och jag funderar på 15" med 195/45 däck. Bör gå klart, eller? Vill inte ha nåt skrap även om vi är fyra i bilen...
Nya baklampor, sido- och framblinkers lär också snart komma ifråga.
Snart är det sommar! |
Hej
Välkommen till Cab-gänget! Lägg gärna upp lite schyssta bilder på din Cab om du inte redan har gjort det, så att man får titta på underverket! Våra bilar är det lämpligt att du lägger upp dem på.
MVH
Snövit
|
|
Monzen [GTi + Cab]
Eos 2,0 TFSI Ort: Ystad |
Lör 17 feb 2007 12:00 |
|
Grattis till köpet. Ang. fälgar så kan jag av egna erfarenheter säga att upp till 7½ x 17 med 205/40-17 är inga problem. möjligtvis får man putsa lite på skärmkanterna bara .
Ska du bara ha 15" tycker jag personligen du ska satsa på tyskstuk fälgar, dvs, breda fom fan, med smala däck på.
VWälkommen hit iaf!
Kör: VW EOS 2,0 TFSI -07 + VW CrossTouran 1,4 TSI -08
|
|
Arnold11
Donator 200
Lör 17 feb 2007 13:38 |
|
Tror att 15" räcker fint för mig. Är inte ute efter nåt extrembygge. Snygga fälgar, kanske en lättare sänkning, vita blinkers och nya baklampor. Ögonlock. Det blir nog början. En fräsch överdragsklädsel vore också intressant. Den vita originalklädseln är ju en smula känslig, om man säger så...Nån som har tips om var man hittar klädsel?
Fahre nie schneller, als dein Schutzengel fliegen kann!
|
|
Snövit
Sön 18 feb 2007 11:28 |
|
Hej Arnold11! Vad har du för färg på cabben? Vilken färg är det på klädseln?
Har nyligen beställt klädsel till min Cab.
MVH
snövit
|
|
Arnold11
Donator 200
Sön 18 feb 2007 13:28 |
|
Hej själv Snövit! Min bil är Alpinvit. Svart sufflett och vit inredning. Jag skulle personligen kunna tänka mig en överdragsklädsel som är mörk (två ungar innebär STORA problem att hålla en vit klädsel snygg...)
Skall lägga upp några bilder på underverket inom kort.
|
|
Snövit
Sön 18 feb 2007 15:19 |
|
Arnold11 skrev: | Hej själv Snövit! Min bil är Alpinvit. Svart sufflett och vit inredning. Jag skulle personligen kunna tänka mig en överdragsklädsel som är mörk (två ungar innebär STORA problem att hålla en vit klädsel snygg...)
Skall lägga upp några bilder på underverket inom kort. |
Hej, Som synes är min vit med vit sufflett och vit inredning. Mekonomen har ett brett sortiment av PEBE-kädslar. Se bara till att du får rätt klädsel till baksätet. Om det är helt baksäte, så är det den klädseln du skall beställa! Jag fick hem en klädsel som var för ett delat baksäte, varför jag bara kunde sätta på klädseln på framsätena. Klädseln fick jag beställa på nytt och den har jag inte fått ännu.
Sedan kan jag rekommendera att du tar loss baksätessitsen och klär den hemma. Den brukar vara smutsig. Använd ordentligt med skumtvätt på sprayburk, så blir klädseln mycket fräschare. Köp en klädsel som tål att tvättas i maskin. Min tål 30 grader fintvätt! Var beredd att pynta 2-3 000 kr.
MVH
Snövit
|
|
Arnold11
Donator 200
Fre 23 feb 2007 16:10 |
|
Ringde min lokala Mekonomenbutik. Killen i andra änden av telefonledningen hade inte en aaaning om nån klädsel till Golf Cabrio. Orkade inte tjata på honom... Får göra ett nytt försök i framtiden!
|
|
Arnold11
Donator 200
Fre 23 feb 2007 16:35 |
|
Fasen, minusgrader, hård vind och snö! Inte vad man vill ha precis... Får hålla mig till Passat några dagar.
|
|
Snövit
Lör 24 feb 2007 0:08 |
|
Säg till honom att du söker PEBE som tillverkaren heter! Be att få tala med chefen i Mekonomenbutiken.
Någon måste kunna det! Annars får du väl ringa samma mekonomenbtik som jag har köpt min klädsel Ring 08-732 86 50 och be att få tala med Ola! Han får väl ta och läxa upp den där tönten som du talade med.
Tänk på att beställa rätt baksätesklädsel. Har du delat eller heltbaksäte?!
MVH
Ludvig
|
|
Arnold11
Donator 200
Sön 04 mar 2007 18:08 |
|
Har nu kikat på en klädsel från Artex som verkar helt ok. Men dyr. 4300kr! Tyckte inte att jag hittade något som föll mig riktigt i smaken i PEBE-sortimentet. Kör nog istället en helrekond med klädseltvätt och allt!
|
|
Ola
Golf 1 Cabriolet 1992 |
Tor 03 maj 2007 17:51 |
|
hej
Jag har prcis satt in en artex klädsel som jag beställde på folkabiten.
Den kosta stn men det blev mycket bra.
Ola
|
|
jockebostrom
Golf 1 gti + 4d swallow Ort: Ockelbo |
Tor 03 maj 2007 21:00 |
|
jäklar, ser riktigt bra ut!
|
|
Arnold11
Donator 200
Lör 05 maj 2007 11:01 |
|
Ser kanonfint ut!
Vad kallas modellen? Jag fick ett tygprov från Artex i vit/svart som såg helt ok ut. Men, som du skriver, det kostar multum!
|
|
Ola
Golf 1 Cabriolet 1992 |
|
Skon
Golf 4 GTI ColourConcept Ort: Eskilstuna |
Fre 14 sep 2007 21:03 |
|
Monzen [GTi + Cab] skrev: | Grattis till köpet. Ang. fälgar så kan jag av egna erfarenheter säga att upp till 7½ x 17 med 205/40-17 är inga problem. möjligtvis får man putsa lite på skärmkanterna bara .
Ska du bara ha 15" tycker jag personligen du ska satsa på tyskstuk fälgar, dvs, breda fom fan, med smala däck på.
VWälkommen hit iaf! |
puuuh har funderat på att sätta på 17tummare på min cab=) kör på 15tummare nu men däcken är skapligt slitna
|
|