Forum - Golf Cabriolet - Sterio bygge mk1

Palm
VW Corrado G60 1.8T 20V -90 Ort: Gnesta
Tis 30 jun 2015 11:51 Svara med citat
Tänkte få in lite sterio i min mk1a men vet inte riktigt vart och hur. Sitter 6.5 i fram dörrarna men sen? Hur har ni gjort?

En motor utan överladdning suger...
r o l l e
Ingen VW Ort: Stockholm
Ons 01 jul 2015 21:02 Svara med citat
Palm skrev:
Tänkte få in lite sterio i min mk1a men vet inte riktigt vart och hur. Sitter 6.5 i fram dörrarna men sen? Hur har ni gjort?


Tja, en huvudenhet som kan spela musik på något sätt och koppla den till högtalarna....

Allting därutöver beror ju på din ambition, ska boende 2 kvarter bort höra när du kommer innan du syns så behövs några rejäla basar av bra kvalite, bra slutsteg samt eventuellt en kraftigare generator på bilen.

Vill du ha bra ljud så behöver du inte mer än tex högtalare (av bra kvalite) i dörrarna, eventuellt en diskant för att 'lyfta' upp ljudbilden om högtalarna sitter långt ner och gärna en liten enkel subbas.
TheHmm
Golf 1 1.8 GTi Cab -87 Ort: Gällivare
Mån 13 jul 2015 14:15 Svara med citat
Det blir helt okej ljud i bilen om du sätter 6x9 eller liknande på hyllan där bak, sen kan du gömma ett litet slutsteg typ carpower nano 404 (det gjorde jag) bakom handskfacket. Från ebay gick det att beställa högtalare som faktiskt passade i originalhålen, men det behöver inte du göra.

H.J.L.H.