MartinTillberg
Golf 1 GLI -85 Ort: Tyresö |
Lör 30 jul 2016 11:45 |
|
Hej! För några månader sedan hade jag ett elfel och råkade tyvärr bränna sönder min ljusströmbrytare.
Jag har en Golf 1 Cabriolet GLI från 1985 och har köpt hem flera strömbrytare som inte passat kontakten i bilen.
Vad jag har förstått så finns det massor av olika strömbrytare och kontaker beroende på vart bilen kommer ifrån, och efter kontakt med en brittisk återförsäljare av klassiska bildelar för VW så konstaterade dom att jag behöver en strömbrytare med partnummer 323 941 531E vilket är en specifik modell för Sverige då vi på den tiden var tvugna att ha tänt halvljus i dagsljus / "day running lights".
Är det någon som vet var jag kan hitta en sådan strömbrytare eller som har en liggandes?
På Ebay och Bildelsbasen måste man ju bara ha tur för att lyckas hitta en där och knappast för en snällt pris
Med vänliga hälsningar,
Martin
|
|
r o l l e
Ingen VW Ort: Stockholm |
Sön 31 jul 2016 17:32 |
|
MartinTillberg skrev: | Hej! För några månader sedan hade jag ett elfel och råkade tyvärr bränna sönder min ljusströmbrytare.
Jag har en Golf 1 Cabriolet GLI från 1985 och har köpt hem flera strömbrytare som inte passat kontakten i bilen.
Vad jag har förstått så finns det massor av olika strömbrytare och kontaker beroende på vart bilen kommer ifrån, och efter kontakt med en brittisk återförsäljare av klassiska bildelar för VW så konstaterade dom att jag behöver en strömbrytare med partnummer 323 941 531E vilket är en specifik modell för Sverige då vi på den tiden var tvugna att ha tänt halvljus i dagsljus / "day running lights".
Är det någon som vet var jag kan hitta en sådan strömbrytare eller som har en liggandes?
På Ebay och Bildelsbasen måste man ju bara ha tur för att lyckas hitta en där och knappast för en snällt pris
Med vänliga hälsningar,
Martin |
Visa en bild på hur den ser ut, så kan jag kolla. Har ett gäng olika strömställare liggandes.
|
|
MartinTillberg
|
r o l l e
Ingen VW Ort: Stockholm |
Tis 02 aug 2016 18:31 |
|
Är vanliga framsidan jag behöver bild på, så jag vet vilken typ jag ska leta efter i lådorna.
|
|
MartinTillberg
|
MartinTillberg
Tor 04 aug 2016 19:46 |
|
Har äntligen lyckats hitta en strömbrytare från en Jetta -83 på Bildelsbasen. Jag behöver ej mer er hjälp men tack för att du var intresserad av att hjälpa mig!
|
|
Forumet för oss som älskar Volkswagen
|