Forum - Golf Cabriolet - Skaffat mig en Cabriolet

J-P-R
Passat 7 4-motion Ort: Örebro
Tor 08 maj 2008 9:46 Svara med citat
Hejsan,

Häromdagen tog jag med mig min flickvän och åkte söderut för att inhandlade en Golf Cabriolet, en 89:a med 1,8 liters motorn på 90 pigga hästar och Karman paket.
Den har lite små skavanker men inget allvarligt, har rullat i dagsläget lite över 12500 mil.

Har börjat med att fräscha upp den lite, så den är lite mer blank än vad bilden avslöjar (för att vara ärlig var den hemskt matt i lacken).

Ska byta handbromsvajrar och sedan försöka få liv i spolarmotorn (vet ej om det är motorn som gett sig eller annat trilsk) för att besiktiga bilen.

Har försökt titta lite, men var sitter säkringarna?

Fälgarna på bilden är till salu eller bytes helst mot krysseker fälgar i samma storlek. Dem har några kantskrap tyvär men ingen obalans iaf. Sitter 205/45-16 däck på i hyffsat skick.

Väl mött på vägarna VW vänner Very Happy

Mvh
Mikke
DSC00001.JPG
Smurfen
Moderator Donator 50 Ingen VW Ort: Utomlands
Tor 08 maj 2008 12:41 Svara med citat
Får man grattulera till en fin bil.

Inte aktiv längre.
Arnold11
Donator 200 VW Eos 2.0 TFSI -07 Ort: Sotenäs
Tor 08 maj 2008 13:05 Svara med citat
Ahh! En vit och fin cabbe till! Najs!
Välkommen hit!

Fahre nie schneller, als dein Schutzengel fliegen kann!
Snövit
Golf 2 1,8 Cab-91 Ort: Stockholm
Tor 08 maj 2008 17:35 Svara med citat
Arnold11 skrev:
Ahh! En vit och fin cabbe till! Najs!
Välkommen hit!

Hej Fin Cabbe du har fixat. Vad menar du med krysseker?! Fjortonekrade med 7 "trekanter" och 7 "fyrkanter". Jag har sådana, men de är tyvärr inte till salu. Jag kan dock hålla korpgluggarna öpnna.

MVH

Snövit
100_0908.JPG

Vita Cabben
J-P-R
Passat 7 4-motion Ort: Örebro
Tor 08 maj 2008 18:30 Svara med citat
Får tacka så mycket för kommentarerna. Lite småpill som sagt, men hunnit med att byta olja, filtrena, stift, tändkablar, rotor och fördelarlock.
Spolningen till vindrutan strejkar dock, blir ett projekt för helgen och luska ut (åh vad jag älskar eljobb *ironi).

Såg även idag att en drivknutsdamask har spruckit och smutsat ner min nyvaxade fälg, så blir väl också ett projekt till helgen tillsammans med handbromsvajrarna som sagt och gjort sitt.

Dem fälgar jag vill ha är av den typen av krysseker som vanligtvis sitter på BMW E30.
15" lr 16" Smile
P J
Golf 1 Ort: Utomlands
Lör 10 maj 2008 18:24 Svara med citat
J-P-R skrev:
Häromdagen tog jag med mig min flickvän och åkte söderut för att inhandlade en Golf Cabriolet, en 89:a med 1,8 liters motorn på 90 pigga hästar och Karman paket...

...Har försökt titta lite, men var sitter säkringarna?
Såg fin ut, en trevlig bil helt enkelt Very Happy
Men jag tror din är en sk 95 hk variant, då det såg ut att sitta K-Jetronic på din bil Wink

Kan peka imorrn om du inte hittat dem innan.

Mvh
P J
abris
Golf 2 GTI 16v -86 Ort: Gävle
Ons 14 maj 2008 15:59 Svara med citat
Du menar nog BBS fälgarna

VW GOLF GTI 16V