zchnygg
Up High up Ort: Essunga |
Ons 05 mar 2008 22:43 |
|
Hej.
ingen som vet var man kan få tag på en vindavvisare till mk1 cab? den som går över baksätet och vidare upp på bågen.. har sett bild på den någonstans men minns dock inet var..
|
|
Arnold11
Donator 200
VW Eos 2.0 TFSI -07 Ort: Sotenäs |
|
Monzen [GTi + Cab]
Eos 2,0 TFSI Ort: Ystad |
Tor 06 mar 2008 16:25 |
|
Kolla in min hemsida, där finns bilder på hur mitt ser ut o info om var det är köpt.
http://web.comhem.se/golf_cabriolet/ Kör: VW EOS 2,0 TFSI -07 + VW CrossTouran 1,4 TSI -08
|
|
Mathias-L
Golf 1 Cabriolet Ort: Danderyd |
Fre 20 jun 2008 12:28 |
|
Hej!
Jag lånar tråden lite om det går bra, tänkte ställa en följdfråga: Vet någon var man kan köpa sådant finmaskigt nät som finns i vinavvisarna? Tänkte försöka göra en själv. Har sökt runt lite men hittade inget...
MVH Mathias-L
|
|
Arnold11
Donator 200
Fre 20 jun 2008 16:09 |
|
Blir det verkligen billigare? Ca 900kr inkl frakt för ett nytt vindskydd från Bodi-Windschotts? Känns inte som om det skulle vara värt besväret att göra ett eget. De håller dessutom en hög kvalitet och finish, holländarna. Fahre nie schneller, als dein Schutzengel fliegen kann!
|
|
ikaros
Golf 7 TDi 4 M+ Eos -07 Ort: Falun |
Sön 22 jun 2008 20:07 |
|
Kan verkligen rekommendera vindavvisaren från bodi-windshotts.Den är väldigt bra, har en bra finish och är dessutom billig och den kommer snabbt.Tyskarna kan verkligen det där, men det vet vi jur edan eftersom vi kör tyska bilar...
mvh Pierre
|
|
Mathias-L
Sön 22 jun 2008 23:46 |
|
Okej. Kanke ska ta och köpa en riktig från början då. Det jag funderar över då är skillnaden mellan den lite billigare som går rakt ner en bit under säteskanten på baksätet och den som täcker baksätet helt. Blir det mycket bättre effekt med den som täcker baksätet eller är det mer är en estetisk fråga?
|
|
ikaros
Golf 7 TDi 4 M+ Eos -07 Ort: Falun |
Ons 25 jun 2008 20:19 |
|
Det är väldigt bra effekt på den som sitter bakom stolarna(ej över baksätet)Den funkar utmärkt tycker jag, dessutom väldigt prisvärd
Drar nästan inget när man åker med den på plats
|
|
Arnold11
Donator 200
Tor 26 jun 2008 7:40 |
|
Har använt bägge modellerna och kan meddela att den som går över baksätet är något effektivare. Dock ingen "avgörande" skillnad. Det som går ner mot golvet är lättare att montera/demontera medan det andra, i mina ögon, är lite snyggare. En smaksak. Fahre nie schneller, als dein Schutzengel fliegen kann!
|
|
Mathias-L
Tor 26 jun 2008 18:14 |
|
Okej. Tycker ju då jag med att den som täcker baksätet är snyggare, men frågan är ju om det är värt de extra pengarna...
Det är ingen som har ett liggandes hemma som ni vill bli av med?
|
|