Johlsson
Golf 2 91'a (GTI G60) Ort: Sundsvall |
Tis 29 aug 2006 14:35 |
|
Har planer på att sälja min G60 motor nu inför nya ombyggnationer. Motorn är i mycket fint skick och har genomgått täta oljebyten senaste 3 åren då den varit i min ägo. Snällt körd och mycket bytt runt omkring i form av packningar och liknande.
Nämndvärda saker direkt om den är genomgådd och helrenoverad kompressor av SLS i tyskland inför denna sommaren, RS-portning, RSchippad samt drevad kompressor. Ventilkåpa i kromat utförande, polerat G-laderhus, matt samt blanksvart lackerade plastkåpor och blå silikonslang i allt vakum. Polerat insug och svartlackerat nedredel samt spjällhus. Inga missljus eller liknande finns utan morotn känns och är i fint skick. Svartlackerat block och silverlackerade detaljer så som spännare samt G-laderhållare. Nya tändkablar samt tändelar så som fördelare, tändspole etc. Vattenpump bytt för 40 mil sedan tillsammans med termostat.
Givetvis kan fler bilder ordnas vid intresse och ytterligare information ges.
Pirsbilden jag tänkt mig är 14,000.
Modererad av Anders - Ämnet låst
|
|
$nuff3Gull
Donator 25
Golf 2 -88, Mk1 rally -80 Ort: Uppsala |
Lör 02 sep 2006 18:55 |
|
Hadde jag haft pengarna, hadde jag nog köpt den!!! Men vad för spis ska du i den sen???
|
|
Johlsson
|
Bojje
Golf 2 GTI 8v Ort: Göteborg |
Sön 17 sep 2006 22:43 |
|
Är inte det ett överpris? 14 000 låter lite för mycket för en G60 rova.
|
|
Johlsson
Tis 19 sep 2006 18:00 |
|
Bojje skrev: | Är inte det ett överpris? 14 000 låter lite för mycket för en G60 rova. |
Det beror ju på hur man ser det, det är mycket bytt och gjort med motorn och den är fint omskött, upp till var och en att prioritera vad som är värt något och om man ska betala.
|
|
16v kompressor
Golf 2 gti G60 Ort: Göteborg |
Fre 06 okt 2006 13:57 |
|
Har du motorn kvar??
Har du något nr man kan nå dig på?
Mvh/ Fredrik
|
|
Forumet för oss som älskar Volkswagen