Forum - Golf Cabriolet - Bygga ljud i cabben!

gti-linus
Golf 1 1.8 -86 Ort: Karlskrona
Tor 19 jun 2008 10:01 Svara med citat
Tjena!
Jag tänkte bygga lite ljud i cabben nu till nästa bugrun hehe!
Men jag vet inte hur jag ska bygga? Har ett framsysten Med 6.5" & diskant, sedan har jag diskanter som sitter vid B stolpen med.
I hatthyllan som jag har sänkt ner sitter det just nu 8" 3vägs pioneer som spelar bra i vanliga bilar men nu låter det skit när man skruvar upp...
Funderade på att bygga en baslåda med en liten bas typ 8-10" och slänga i där bak..vill ju ha lite plats kvar om man nu ska iväg ngnstans=) hehe
Vet inte om ngn la märket till den finska svarta golf cabben som hade focal ljud på bugrun? ett jäkla tryck i den..och då hade han cabben nere och spelade metal musik men ändå ett jäkla dunk!

Vill ha lite tips i första hand på vad man ska ha för bas och hur man ska göra för att den ska spela så bra så möjligt, helst i nercabbat läge;)

Ha d Linus

bilen=)
Bild
Chrille74
Golf 1 Cabrio 1.8i -89 Ort: Västerås
Ons 03 dec 2008 19:00 Svara med citat
Gammal tråd, vet inte hur det gått för dig med detta.
Funderar grovt på att bygga något ljud i min cab och då fått tips på detta:

2x10" bak (små lådor och montera på sidan, basarna behöver inte vara av "högsta kvalitét")
2 st 6.5" kit fram i hög kvalité.
Samt en spelare med inbyggda filter och subfilter.
gti-linus
Golf 1 1.8 -86 Ort: Karlskrona
Tor 04 dec 2008 16:21 Svara med citat
Chrille74 skrev:
Gammal tråd, vet inte hur det gått för dig med detta.
Funderar grovt på att bygga något ljud i min cab och då fått tips på detta:

2x10" bak (små lådor och montera på sidan, basarna behöver inte vara av "högsta kvalitét")
2 st 6.5" kit fram i hög kvalité.
Samt en spelare med inbyggda filter och subfilter.


Tjo! jo jag har faktist lyckats!
jag har lagt i en färdigbyggd låda, en portad, det är en DLS 10" och den låter perfekt i öppet läge och då har ja inga hål (portar) in i bilen.
kör med ett bryggat 4 kanals steg och ja ska dra front kanalerna till mitt framsystem så blir det bättre klös där med!Regular Smiley funderar lite på att sätta några små högtalare bak i hatthyllan. fast då bygger ja en ny så ja slipper förstöra orginalhyllan:P

lycka till!
J-P-R
Passat 7 4-motion Ort: Örebro
Tor 04 dec 2008 17:29 Svara med citat
Högtalare i hatthyllan kvävs duktigt när du har sufletten nere, vet av egen erfarenhet. Bättre att modifiera bakre panelen för exempelvis 6.5" så du har samma ljud upp och nercabbat.
Toby69
Golf 2 Cab 1.8 -91 Ort: Karlstad
Fre 05 dec 2008 10:17 Svara med citat
Har precis gjort färdigt lådor som jag sätter i panelerna i baksätet. I dem har jag satt 5" högtalare. Låter hyfsat. Kommer med bilder om så önskas.
gti-linus
Golf 1 1.8 -86 Ort: Karlskrona
Fre 05 dec 2008 18:28 Svara med citat
Toby69 skrev:
Har precis gjort färdigt lådor som jag sätter i panelerna i baksätet. I dem har jag satt 5" högtalare. Låter hyfsat. Kommer med bilder om så önskas.


visa gärna en bild!
det att ja tänkte sätta om i hatthyllan va mest för att få bättre ljud när ja har haft det uppcabbat...
menjag har haft 2 st 8" i hatthyllan och det lät ganska så bra ändå utåt i nercabbat läge....