Tjena!
Jag tänkte bygga lite ljud i cabben nu till nästa bugrun hehe!
Men jag vet inte hur jag ska bygga? Har ett framsysten Med 6.5" & diskant, sedan har jag diskanter som sitter vid B stolpen med.
I hatthyllan som jag har sänkt ner sitter det just nu 8" 3vägs pioneer som spelar bra i vanliga bilar men nu låter det skit när man skruvar upp...
Funderade på att bygga en baslåda med en liten bas typ 8-10" och slänga i där bak..vill ju ha lite plats kvar om man nu ska iväg ngnstans=) hehe
Vet inte om ngn la märket till den finska svarta golf cabben som hade focal ljud på bugrun? ett jäkla tryck i den..och då hade han cabben nere och spelade metal musik men ändå ett jäkla dunk!
Vill ha lite tips i första hand på vad man ska ha för bas och hur man ska göra för att den ska spela så bra så möjligt, helst i nercabbat läge;)
Gammal tråd, vet inte hur det gått för dig med detta.
Funderar grovt på att bygga något ljud i min cab och då fått tips på detta:
2x10" bak (små lådor och montera på sidan, basarna behöver inte vara av "högsta kvalitét")
2 st 6.5" kit fram i hög kvalité.
Samt en spelare med inbyggda filter och subfilter.
Gammal tråd, vet inte hur det gått för dig med detta.
Funderar grovt på att bygga något ljud i min cab och då fått tips på detta:
2x10" bak (små lådor och montera på sidan, basarna behöver inte vara av "högsta kvalitét")
2 st 6.5" kit fram i hög kvalité.
Samt en spelare med inbyggda filter och subfilter.
Tjo! jo jag har faktist lyckats!
jag har lagt i en färdigbyggd låda, en portad, det är en DLS 10" och den låter perfekt i öppet läge och då har ja inga hål (portar) in i bilen.
kör med ett bryggat 4 kanals steg och ja ska dra front kanalerna till mitt framsystem så blir det bättre klös där med! funderar lite på att sätta några små högtalare bak i hatthyllan. fast då bygger ja en ny så ja slipper förstöra orginalhyllan:P
Högtalare i hatthyllan kvävs duktigt när du har sufletten nere, vet av egen erfarenhet. Bättre att modifiera bakre panelen för exempelvis 6.5" så du har samma ljud upp och nercabbat.
Har precis gjort färdigt lådor som jag sätter i panelerna i baksätet. I dem har jag satt 5" högtalare. Låter hyfsat. Kommer med bilder om så önskas.
visa gärna en bild!
det att ja tänkte sätta om i hatthyllan va mest för att få bättre ljud när ja har haft det uppcabbat...
menjag har haft 2 st 8" i hatthyllan och det lät ganska så bra ändå utåt i nercabbat läge....