Forum - Bilstereo - ideer om bygge i golf MK1

Krillian
Ingen VW Ort: Eslöv
Sön 20 aug 2006 15:22 Svara med citat
Har en golf 1 som snart ska ha lite ljud i sig.

Huvudenhet: Panasonic CQ-HX2083N dvs en 4x50W med touchscreen/mp3 osv.

Framsystem: sunkiga Mds:er kitsytem med 6.5", filter och diskant

några ideer var man kan sätta dom utan att förstöra för mkt i inredningen ( röd = ovanlig? )

fler som byggt i mk1? kan ju skriva lite vad dom hade och hur dom byggde i sin.
Krillian
Ingen VW Ort: Eslöv
Lör 26 aug 2006 20:49 Svara med citat
ingen som har nåt att skriva lr kanske en liten bild? eller till å med förslag vad man kan göra ?
grymmeoffe
Golf 3 1.8 variant
Lör 26 aug 2006 23:14 Svara med citat
plasta så du får en fin vinkel
Krillian
Ingen VW Ort: Eslöv
Mån 28 aug 2006 22:02 Svara med citat
fick mammas bilstereo för den var för avancerad så dom ska köpa en enklara av en kompis å han slänger med ett dls slutsteg ( 2x50w?) samt 6x9" Smile

ang. plastning ska man plasta me sån Fleece? hade varit snyggt me slutsteget på vänstersida och basen ( nån 10-12") på högersidan Smile

fler ideer?
Hallin
VW Polo 1.6 -95 Ort: Gotland
Mån 28 aug 2006 22:21 Svara med citat
Krillian skrev:

ang. plastning ska man plasta me sån Fleece? hade varit snyggt me slutsteget på vänstersida och basen ( nån 10-12") på högersidan Smile

fler ideer?



Dom erfarenheter jag har av att plasta baslådor i "sidan" är att volymerna tenderar till att inte räcka till.. lådorna blir inte speciellt stora!.. Men får du bara ihop volym basen vill ha så är det ett ypperligt ställe att montera baslådan på..
Kommer själv att plasta upp en liten låda i sambons vw bora.. men det är till en liten AudioTop 8":are.. behöver typ 15-20 liter.. så det skall nog gå att få till...

//Hallin
www.easca.se
Projekt SNÖVIT sponsras av CARBONIZE
grymmeoffe
Golf 3 1.8 variant
Tis 29 aug 2006 10:43 Svara med citat
dom gånger jag har plastat har det funkat utmärkt med att använda ett par gammla t-shirts att spänna upp så du får formen sedan ett lager polyester plast sedan glasfiber matta x antal lager och sedan spackla till det sista med finspackel .... jag änvände biltemas plast många som klagar på det men det funkade bra för mig Dancing
Krillian
Ingen VW Ort: Eslöv
Fre 01 sep 2006 17:43 Svara med citat
tacktack Smile

slutsteg e fixat blev ett DLS ca23 Smile 2x100w
grymmeoffe
Golf 3 1.8 variant
Lör 02 sep 2006 10:04 Svara med citat
jag kör med ett dls ca41
Krillian
Ingen VW Ort: Eslöv
Lör 02 sep 2006 15:46 Svara med citat
grymmeoffe skrev:
jag kör med ett dls ca41


skryt Laughing hihi

ska inte säga för mycket. han får tillbaka den om den får körförbud. det var "dealen" så hoppas inte Confused då e det å göra i ordning bmwn Smile