Om någon är intressead av vad som hände med bilen så lever den fortfarande. Den har fått 4motion drivlina och turbo!. Kände mig lite nostalgisk när jag hittade den här tråden så jag lämnar lite färska bilder här
Jäklar vilket bygge! Supernice!
Återanvänder ett ord från VW Typ1 tiden. Jäklar vilket "ormbo" bakom motorn.
Ser ut som ett jätte turbo. Är det så? Ketchupeffekt vid 5000??
Kör själv med DRC i min 16v och är satans nöjd. Många i usa som kör med DRC i sina vr6 dom kör hellre med drc än med dr schrick
john på som äger drc är mycket trevlig att prata med ringde till han innan jag köpte mina kammar jag är ensam i landet att äga drc kammar till 16v
se till bara att du får lyft i tdc
usa är lite gammla av sig dom vill ha grader i ställe för lyft i tdc
Då tar vi en kort update. Haldex controller is no more. Störde mig något fruktansvärt på displayen och skitet runtomkring så den fick flytta ut! Nu körs haldexen av mitt Link g4 istället! Jag kan ställa det steglöst mellan 0-100% via en pot i bilen plus att sprutet själv låser mer beroende på laddtryck funkar grymt bra!
Det blev en hel del moddande bak på haldexenheten för att få det att funka. Fick modda på en potentiometer på axeln för steppermotorn så sputet fick en feedback på vart ventilen benfann sig hela tiden.
Kul att du gillar den. Jag vet faktiskt inte, med tanke på slutfart på 402m så borde det vara någonstans runt 5-600hk.
Jag måste dock byta turbo, kammar och kanske byta kolvar och stakar innan jag ger mig på mer effekt.
Målet är runt 800hk!
Men han gör sin egna billet impellervingar och det är inta att kopiera andras grejor
sen gjuter han upp kompressorhus med hans loggo på de är inget fel på det
de finns mera som gör det
Hjulen är från Comp turbo. Hur som, nog diskuterat om det. Jag har fått nytt jobb i Norge nu och det innebär att det kommer bli många förändringar på bilen men också längre mellan uppdateringar!
Hjulen är från Comp turbo. Hur som, nog diskuterat om det. Jag har fått nytt jobb i Norge nu och det innebär att det kommer bli många förändringar på bilen men också längre mellan uppdateringar!
I söndags blev det 402m race! Gick över förväntan men i sista repan så rasade hardyn bak
Hade bara bilen hållit ihop den repan med 1.55 i 60fot så hade 10an suttit!
Sveriges snabbaste vr6 turbo med orignal botten, topp och kammar?