Forum - Golf Cabriolet - Dax att sätta lite färta på Cabriolet-avdelningen!

Snövit
Golf 2 1,8 Cab-91 Ort: Stockholm
Fre 30 mar 2007 21:10 Svara med citat
Snövit skrev:
Hm Volkswahrenhaus skickade tanklocket den 16 mars så jag får det tills vi åker till Jönköping! Är det svårt att montera? Någon som vet?

MVH


Hej!

Är det någon som vet hur man fäster tanklocksringen runt tanklocket av aluminium? Se bilderna nedan!

MVH

Ludvig alias snövit
100_0468.JPG 100_0467.JPG

Vita Cabben
mellowd
Golf 2 gti 16v -87
Fre 30 mar 2007 22:10 Svara med citat
Ta bort klisterlappen! Razz

mk2 vr6
Snövit
Golf 2 1,8 Cab-91 Ort: Stockholm
Fre 30 mar 2007 23:20 Svara med citat
mellowd skrev:
Ta bort klisterlappen! Razz


Hej!

Klisterlapp? Vilken? Hmmm..... Måste kolla imorgon! Menar du att det finns en klisterlapp som gör att den är självhäftande eller menar du möjligen att jag ska ta bort lappen som det står "Endast blyfri bensin"?! Den sistnämnda ska bort imorgon!

MVH

Ludvig alias Snövit

Vita Cabben
mellowd
Golf 2 gti 16v -87
Lör 31 mar 2007 1:34 Svara med citat
Hehe, aa syftade på blyfri bensin Razz
Har tyvärr ingen erfarenhet av såna där tanklock :\

mk2 vr6
Snövit
Golf 2 1,8 Cab-91 Ort: Stockholm
Lör 31 mar 2007 8:13 Svara med citat
mellowd skrev:
Hehe, aa syftade på blyfri bensin Razz
Har tyvärr ingen erfarenhet av såna där tanklock :\


HeHe! Twisted Evil Förstod väl det! Laughing Smile Cool Någon annan mera seriös person som vet?

MVH Razz

Snövit

Vita Cabben
jockebostrom
Golf 1 gti + 4d swallow Ort: Ockelbo
Lör 31 mar 2007 14:16 Svara med citat
hehe^^

du har väl 3st hål i den där ringen?
isf ska du skruva fast den i de befintliga skruvarna som håller fast påfyllnadsröret..
Monzen [GTi + Cab]
Eos 2,0 TFSI Ort: Ystad
Lör 31 mar 2007 18:09 Svara med citat
jockebostrom skrev:
hehe^^

du har väl 3st hål i den där ringen?
isf ska du skruva fast den i de befintliga skruvarna som håller fast påfyllnadsröret..


Exakt så ska man göra! : Cool

Kör: VW EOS 2,0 TFSI -07 + VW CrossTouran 1,4 TSI -08
Snövit
Golf 2 1,8 Cab-91 Ort: Stockholm
Lör 31 mar 2007 22:48 Svara med citat
[quote="Monzen [GTi + Cab]"]Exakt så ska man göra! : Cool[quote]

Hej! De snåljåparna skickade inte ens med någon monteringsanvisning, än mindre några skruvar. Evil or Very Mad Twisted Evil Sad Thumbs down Till råga på allt sitter det en gummiring för hålen. Thumbs down Sad Det blir väl att köpa nya skruvar. Confused Får väl kolla det imorgon! Neutral Anxious Rolling Eyes

MVH Smile

Snövit alias Ludvig Cool

Vita Cabben
Monzen [GTi + Cab]
Eos 2,0 TFSI Ort: Ystad
Sön 01 apr 2007 10:08 Svara med citat
[quote="Snövit"][quote="Monzen [GTi + Cab]"]Exakt så ska man göra! : Cool
Citat:


Hej! De snåljåparna skickade inte ens med någon monteringsanvisning, än mindre några skruvar. Evil or Very Mad Twisted Evil Sad Thumbs down Till råga på allt sitter det en gummiring för hålen. Thumbs down Sad Det blir väl att köpa nya skruvar. Confused Får väl kolla det imorgon! Neutral Anxious Rolling Eyes

MVH Smile

Snövit alias Ludvig Cool


DU behöver väl ingen monteringsanvisning för att skuva ut tre befintliga skruvar och skruva fast dem igen? Wink

Bakom tanklocket sitter det ett svart klistermärke runt påfyllningsröret. Känner du på detta märker du att där sitter tre skruvar. Skär hål på klistermärket och skruva ut dessa. sen kan du använda samma skruvar att fästa ringen med.
PICT1892-2.JPG

Kör: VW EOS 2,0 TFSI -07 + VW CrossTouran 1,4 TSI -08
krille|vw
Golf 4 R32 -03 Ort: Västerås
Sön 01 apr 2007 13:31 Svara med citat
Monzen [GTi + Cab] skrev:
DU behöver väl ingen monteringsanvisning för att skuva ut tre befintliga skruvar och skruva fast dem igen? Wink

Bakom tanklocket sitter det ett svart klistermärke runt påfyllningsröret. Känner du på detta märker du att där sitter tre skruvar. Skär hål på klistermärket och skruva ut dessa. sen kan du använda samma skruvar att fästa ringen med.


Precis så gjorde jag fast jag tog bort klister ringen helt.. fick även klippa bort en bit av kanten på mitt påfyllningsrör så jag kunde få dit själva locket.

VWhat else?
Kör: Golf Mk2 tyskstuk & BMW 525ia
Snövit
Golf 2 1,8 Cab-91 Ort: Stockholm
Tis 03 apr 2007 19:20 Svara med citat
krille|vw skrev:
Precis så gjorde jag fast jag tog bort klister ringen helt.. fick även klippa bort en bit av kanten på mitt påfyllningsrör så jag kunde få dit själva locket.


Hej

Uppdatering

Nu står Cabben på verkstan! Följande åtgärder står på programmet: Brick wall

1.) Byte av vänster drivknut. Höger drivknut har börjat låta lite svagt men behöver inte bytas än på ett tag.

2.) Montera stereon.

3.) Byta båda fläktremmarna

4.) Byta tempgivaren till färddatorn

5.) Ta bort en lös och gammal kabel som går till något gammalt larm el. extraljus.

6.) Fixa larmdioden i vindrutan. Glapp!

7.) Tillverka en täckbricka till grillen på höger sida.

8.) Ta bort Kupévärmarkabel och –kontakt.

9.) Laga farthållaren, då en av kablarna hade gått sönder.

Körde nedcabbat ill verkstan igår och det var t.o.m. trevligt på den hårt trafikerade Essingeleden.

På torsdag ska den hämtas och det blir att åka nedcabbat hem igen! Very Happy Laughing Wink Cool Razz

MVH Boo hoo!

Ludvig alias Snövit Thumbs up

Vita Cabben
jockebostrom
Golf 1 gti + 4d swallow Ort: Ockelbo
Tis 03 apr 2007 20:35 Svara med citat
gick det bra med tanklocket nu då lr?

låång lista på grejor som ska göras, men det var ju inte så jäkla jobbiga grejer..
Lycka till!

www.mk1clubschweden.se -klubben som älskar vw mk1
Snövit
Golf 2 1,8 Cab-91 Ort: Stockholm
Tis 03 apr 2007 21:37 Svara med citat
Jag hann inte med att fixa det. Brick wall Ser lite komplicerat ut med Gummiringen runt tanklocket! Brick wall Ska se vad jag kan göra på torsdag och fredag! Då ska fälgarna lackeras också! Laughing

Jo, listan är lång och jag hoppas att alla saker blir åtgärdade. Sedan återstår lackeringen runt vindrutan och frontplåten under strålkastarna i mitten av maj. Razz

Sedan lägger de en skyddsfilm på frontplåten för att undvika stenskott. Plastfilmen kostar 8-900 kr metern. Sedan skall den lackskyddas i slutet av maj. Sist men inte minst ska armstödet monteras i början av juni! Så den blir klar lagom till BugRun! Thumbs up Dancing Applause Pray Very Happy Razz

MVH

Ludvig alias Snövit

Vita Cabben
Skorpan
Golf 3 GL-93 Ort: Åmot
Sön 29 apr 2007 7:26 Svara med citat
Hej Ludvig! hur går det för dig med "att göra listan"?
Nyfiken,,, !!! mvh /therece

Man kan bara lära sig av sina egna misstag, det är därför jag har lärt mig så mycket;)
Snövit
Golf 2 1,8 Cab-91 Ort: Stockholm
Sön 29 apr 2007 8:40 Svara med citat
Hej Therece!

Du har PM! Cool

MVH Rolling Eyes

Ludvig Very Happy

Vita Cabben
Snövit
Golf 2 1,8 Cab-91 Ort: Stockholm
Lör 28 jul 2007 11:05 Svara med citat
[quote="Skorpan"]Hej Ludvig! hur går det för dig med "att göra listan"?
Nyfiken,,, !!! mvh /therece[/quote

Hej

En liten uppdatering. har ca 12-14 timmars arbete kvar med cabben. Sedan är den så klar den kan bli i nuvarande uformning. Igår modifierade jag fönstervevarna, genom att borra hål i dem och genom att införskaffa fyra 25 mm långa skruvar, som jag stack igenom borrhålen och skruvade fast vevarna i de hål, som var orignal för de gamla fönstervevarna.

Nu sitter de som tusan och lär inte fara loss i första taget. Dessutom sitter det ju tre insektsskruvar i varje fönstervev, som har fästs i adaptern, som sitter runt orignalfästet.

Sedan håller jag på med fälgarna, som får kromfärgade ekrar varvat med vita fält. Därefter skall jag slipa av bromsoken och hjulnaven och lackera dem med zinkfärg. Slutligen har innerklädseln släppt i karossen vid framkant av passagerardörren.

Tyvärr saknar jag vissa detaljer i interiören, som jag håller på att söka på nätet. De verkar vara väldigt svåra att få tag i, men än har jag inte givit upp.

MVH

Snövit alias Ludvig

Vita Cabben
Sida <  1, 2