Forum - Golf Cabriolet - Dax att sätta lite färta på Cabriolet-avdelningen!

Snövit
Kör: Golf 2 1,8 Cab-91 Ort: Stockholm Medlem: 20 januari 2007
Lör 27 jan 2007 9:26 Svara med citat
Hej alla med Cabriolet i era hjärtan! Tycker inte Ni om jag att det är lite dålig färta på vår egen Cabriolet-avdelning. Jag tycker att det vore kul och intressant om vi diskuterade frågor och problem som just är specifika för våra cabbar. Det kan röra maskinella och andra tekniska frågor och problem. Det kan röra inredning och styling eller något annat som rör våra små ögonstenar och pärlor.

Jag kan börja med att berätta att jag igår var och beställde ett armstöd och köpte nya pedalplattor i aluminium. Armstödet bär namnet Comfort Armrest System och saluförs av Micro ´Bildelar och tillverkas av Sydmeko industri i Arlöv. Läs mer på www.armrest.info De finns i två olika utföranden, av vilka Ni kan se på de bilder jag bifogar. Priset för de båda varianterna är ca 1 250 kr. respektive ca 1 375 kr.Möjligenkommer jag att låya klä om armstödet i vitt läder eller vinyl.

Pedalplattorna är helt i aluminium och säljs också på Micro Bildelar och tillverkas av Autostyle i Nederländerna. www.autostyle.nl Se bifogad bild.

Slutligen har jag beställt en ny klädsel. Se bifogad bild.

Vita Cabben
Snövit
Lör 27 jan 2007 23:21 Svara med citat
[quote="Snövit"]Hej alla med Cabriolet i era hjärtan! Jag glömde bifoga en bild på pedalplattorna. Pedalplattorna är helt i aluminium och säljs också på Micro Bildelar och tillverkas av Autostyle i Nederländerna. www.autostyle.nl Se bifogad bild.

MVH
snövit

Vita Cabben
Snövit
Lör 03 feb 2007 0:57 Svara med citat
[quote="Snövit"]
Snövit skrev:
Hej alla med Cabriolet i era hjärtan! Jag glömde bifoga en bild på pedalplattorna. Pedalplattorna är helt i aluminium och säljs också på Micro Bildelar och tillverkas av Autostyle i Nederländerna. www.autostyle.nl Se bifogad bild.

MVH
snövit

Hej på Er.

Tänkte ge er en liten uppdatering om vad som hänt sedan sist. Bilen har genomgått smärre förändringar. Idag har jag fått hem den nya linnebomullsklädseln. Vidare har jag varit och hämtat Lahega Balsam 60. Växelspaksdamaskern är lite fransig. Därför har jag sytt en liten skjortkrage tíll den. Dessutom har hålen efter den tidigare ägarens mobilutrustning lagts igen med vinyl.

Imorgon skall jag smörja in suffletten och övriga plastdetaljer. På måndag skall klädseln sättas på. Pedalerna har genomgått en riktig ansiktslyftning. Först tog jag av pedalgummina. Pedalgummit på kopplingspedalen var trasig. Det hade i sin tur resulterat i rost.

Sedan följde avslipning och lackering av pedalerna. Därefter satte jag på pedalplattorna från Micro Bildelar. Det var lite väl trångt där nere vid pedalerna, men det gick riktigt bra! Slutligen håller jag på med ett litet experiment. jag har lagt på vinyl på de små sprickor, som tyvärr fanns i suffletten när jag köpte bilen. Vi får väl se hur länge det håller! Bifogar lite bilder.

MVH

snövit

Vita Cabben
Snövit
Lör 10 feb 2007 0:37 Svara med citat
Hej på Er

Dax för en liten updatering när det gäller Snövit! Lahega Balsam 60 verkar vara bra medel mot torra suffletter, men en fråga har jag att ställa behöver man smörja in suffletten flera gånger tätt efter varandra, eller räcker med en gång på vintern en gång på våren, en gång på sommaren och en gång på hösten?

Klädseln kom bara på på framsätena då klädseln för baksätet var felsydd. Sad Evil or Very Mad Mad Shame on you "leverantören" Thumbs down Fick reda på att det sklle ta minst tiodagar tills jag skulle få den rätta klädseln. Thumbs down Evil or Very Mad Sad Shame on you Idag var jag och dammsög bilrn minitiöst och tvätttade bort klistret efter några dekaler på sidorutorna. Det blev riktigt fräscht!

MVH

Snövit

Vita Cabben
Snövit
Tor 22 feb 2007 21:45 Svara med citat
Hej Skickar lite bilder på klädseln i framsätena i min Cab! Baksätesklädeln kommer imorgon! En ny grill med emblem kommer i nästa vecka! Skickar bilder när klädsel och den nya grillen är monterad!

MVH

snövit
100_0391.JPG 100_0390.JPG 100_0389.JPG 100_0388.JPG 100_0387.JPG

Vita Cabben
jockebostrom
Kör: Golf 1 gti + 4d swallow Ort: Ockelbo Medlem: 07 april 2006
Tor 22 feb 2007 21:58 Svara med citat
Det där ser ju inte så tokigt ut Thumbs up

www.mk1clubschweden.se -klubben som älskar vw mk1
Snövit
Tor 22 feb 2007 22:22 Svara med citat
Hej

Vänta bara tills jag får klädseln till baksätet imorgon och när den nya frontgrillen med det nya emblemet är monterat i slutet på nästa vecka. Very Happy

Sedan skall Cabben få en välförtjänt vinter vila under mars och april med undantag för lite provkörningar och lackering av fälgarna i senare delen av april! Razz Cool Dancing

MVH

snövit

Vita Cabben
Skorpan
Kör: Golf 3 GL-93 Ort: Åmot Medlem: 06 oktober 2006
Fre 23 feb 2007 15:11 Svara med citat
ja men det där blev ju cleant, inte så lätt att hitta överdrag som inte har en massa fula mönster och rutor så bilen ser ut som en turistbuss, dem sitter ju som gjutet för att vara överdrag! tummen upp!Smile

Man kan bara lära sig av sina egna misstag, det är därför jag har lärt mig så mycket;)
Snövit
Fre 23 feb 2007 18:31 Svara med citat
Skorpan skrev:
ja men det där blev ju cleant, inte så lätt att hitta överdrag som inte har en massa fula mönster och rutor så bilen ser ut som en turistbuss, dem sitter ju som gjutet för att vara överdrag! tummen upp!Smile

Hej Therece!

Tackar! Jo det var meningen att det skulle vara som du säger cleant. Det enkla kan faktiskt vara genialt. Min bil skall se proper och snygg ut och absolut vara så långt ifrån turistbuss som det är möjligt. Twisted Evil Jo den sitter fint! Jag har varit och hämtat klädseln till baksätet idag så nu blir det fint värre även i bak!. Jag har även varit och inhandlat fönstervevar i aluminium! Razz

Ska bli kul att montera dit! Sedan fick jag tag i skyddsfilm till frontplåten under strålkastarna, trösklarna vid dörrarna samt bak i bakstammen. Allt för att skydda utsatta ytor för stötskador och stenskott. Very Happy

MVH

Ludvig

Vita Cabben
Skorpan
Fre 23 feb 2007 22:19 Svara med citat
Måste säga att du verkligen sköter om dina bilar! Måste vara roligt för han som sålde Snövit, att någon som du köpte den!
fönstervevarna kommer göra att växelspaks knoppen får något att passa ihop med så det blir nog kanon!
ha det /Therece

Man kan bara lära sig av sina egna misstag, det är därför jag har lärt mig så mycket;)
Snövit
Fre 23 feb 2007 23:55 Svara med citat
Hej Therece!

Tack!! Razz Very Happy Cool

Jo, jag försöker sköta om mina bilar så gott det går! Jo försäkringsagenten som godkände bilen för entusiastförsäkringen känner ägaren till bilfirman. Razz Very Happy

Jo det är precis min tanke att fönstervevarna ska bli ytterligare en länk till pedalstället till växelspaksknopen och fram till emblemen på handskfackluckan och sedan över till fönsterveven på högerdörren! Även fönstervevarna bak kommer att vara i aluminium. Cool

Må Så Gott! Boo hoo!

MVH

Ludvig

Vita Cabben
Snövit
Tis 27 feb 2007 9:05 Svara med citat
Hej Razz

Nu har jag lagt upp nya bilder på min Cab! Cool

MVH

Ludvig alias snövit Cool

Vita Cabben
Snövit
Tor 01 mar 2007 15:37 Svara med citat
Nu har ag lämnat in armstödet för omklädning och Clion för att få ett armstöd monterat. Very Happy

MVH

Ludvig alias Snövit Cool

Vita Cabben
Snövit
Tor 15 mar 2007 8:24 Svara med citat
Skorpan skrev:
Måste säga att du verkligen sköter om dina bilar! Måste vara roligt för han som sålde Snövit, att någon som du köpte den!
fönstervevarna kommer göra att växelspaks knoppen får något att passa ihop med så det blir nog kanon!
ha det /Therece

Hej Therece!

Nu är de nya fönstervevarna i aluminium fram och bak på plats, även om det var väldigt besvärligt att få loss en av skruvarna på höger fönstervev bak! Very Happy

Till slut fick jag grepp om den där f-e sönderdragna stjärnskruven. Har beställt ett nytt tanklock golvmattor i alu en rattklädsel i beiget läder samt ett nytt VW-märke till grillen. Cool Thumbs up

Tyvärr dröjer det med bilder för min kamera är trasig och inämnad.Ska få en ny men det tar lite tid! Sad Thumbs down

MVH

Ludvig Regular Smiley

Vita Cabben
Skorpan
Tor 15 mar 2007 9:44 Svara med citat
Det händer saker hela tiden med ditt projekt ser jag!! Roligt och nu är det nästan cab-väder ocksåSmile SOL SOL!!

Tråkigt att kameran gett upp, det enda problem jag har med min är att batterierna tar slut efter 4kort..
Sad
mvh /therece

Snövit
Tor 15 mar 2007 10:07 Svara med citat
Skorpan skrev:
Det händer saker hela tiden med ditt projekt ser jag!! Roligt och nu är det nästan cab-väder ocksåSmile SOL SOL!!

Tråkigt att kameran gett upp, det enda problem jag har med min är att batterierna tar slut efter 4kort..
Sad
mvh /therece

Hej Therece! Razz

Trist med din kamera också. Det måste vara något fel på kameran som drar så mycket ström! Ärligt talat gick min kamera i golvet. Sad

Jo det går sakta men säkert framåt. Efter jobbet ska jag åka och hämta det nya emblemet och tvätta fälgarna så att de kan lackeras i helgen. Very Happy Cool Hoppas att jag hinner få Tanklocket och bilmattorna till bilmässan i Jönköping. Pray Ska du dit? Razz

MVH Smile

Ludvig Regular Smiley

Vita Cabben
Skorpan
Tor 15 mar 2007 11:12 Svara med citat
det är ju ingen kamera av nyaste modell direkt köpte den beg.
när är bilmässan i jönköping då? har inga planer på att åka, blir så mycket resande ändå just nu (ska till sthlm skärgård var och varannan vecka nu i vår på mentalutbildning med hans jönk, djurgårns gammla tränare)....
mvh /therece

mellowd
Kör: Golf 2 gti 16v -87 Medlem: 12 april 2006
Tor 15 mar 2007 11:18 Svara med citat
Skorpan skrev:
det är ju ingen kamera av nyaste modell direkt köpte den beg.
när är bilmässan i jönköping då? har inga planer på att åka, blir så mycket resande ändå just nu (ska till sthlm skärgård var och varannan vecka nu i vår på mentalutbildning med hans jönk, djurgårns gammla tränare)....
mvh /therece

påskhelgen Regular Smiley 6-9 april tror jag

mk2 vr6
Skorpan
Tor 15 mar 2007 12:03 Svara med citat
mellowd skrev:
påskhelgen Regular Smiley 6-9 april tror jag

Okej.. då jobbar jag 33timmars natthelg så det är bara att stryka från agendan.
det är alltid bilträffar dem helger jag inte kan vara med! varför?
mvh /therece

Snövit
Tor 15 mar 2007 14:58 Svara med citat
Skorpan skrev:
mvh /therece

Tråkigt för dig, men det går väl flera tåg! Wink

MVH

Ludvig Regular Smiley

Vita Cabben
Snövit
Fre 16 mar 2007 11:09 Svara med citat
Skorpan skrev:
mvh /therece

Nu sitter rattklädseln, handbromshandtaget och det nya VW-märket sitter i grillen Regular Smiley Dancing Applause Very Happy Razz Cool Laughing Hoppas att jag hinner tvätta alufälgarna och lackera dem i helgen om Vädret tillåter! Pray Idag har jag även beställt handbromsdamask i vitt läder. Rolling Eyes Boo hoo! Thumbs up

MVH Razz

Ludvig Cool

Vita Cabben
Skorpan
Lör 17 mar 2007 12:44 Svara med citat
Här går det undan.. då väntar vi på nya bilder från insidan av bilen!??
Och fint väder såklart:)
mvh /therece

jockebostrom
Lör 17 mar 2007 12:46 Svara med citat
hur gick det med armstödet?

Snövit
Lör 17 mar 2007 16:41 Svara med citat
Hej på Er!

Det dröjer tyvärr med armstödet! Sad Thumbs down Bilen är ju entusiastförsäkrad, så jag tar nog upp den till min sadelmakare i början av juni, så får vi se om det finns något fäste i stolen. Annars får de svetsa dit det på verkstaden. Sadelmakaren har så mycet att så i med alla båtkapell nu under våren! Den blir säkert klar till Bugrun! Very Happy Razz Thumbs up Rolling Eyes Cool

Tack Therece för uppmuntran! Den nya kameran kommer till imitten av nästa vecka och dåblir det fota av! Twisted Evil Wink

Nu ska jagåka och göra en mall till fälgarna för de skall lackeras! Thumbs up Boo hoo! Cool

MVH Very Happy

Ludvig Razz

Vita Cabben
Snövit
Ons 21 mar 2007 22:28 Svara med citat
Snövit skrev:
Hej på Er!

Det dröjer tyvärr med armstödet! Sad Thumbs down Bilen är ju entusiastförsäkrad, så jag tar nog upp den till min sadelmakare i början av juni, så får vi se om det finns något fäste i stolen. Annars får de svetsa dit det på verkstaden. Sadelmakaren har så mycet att så i med alla båtkapell nu under våren! Den blir säkert klar till Bugrun! Very Happy Razz Thumbs up Rolling Eyes Cool

Tack Therece för uppmuntran! Den nya kameran kommer till imitten av nästa vecka och dåblir det fota av! Twisted Evil Wink

Nu ska jagåka och göra en mall till fälgarna för de skall lackeras! Thumbs up Boo hoo! Cool

MVH Very Happy

Ludvig Razz

Hej på Er!

En liten Uppdatering av snövits pågående renovering. fönstervevarna bak är ditsatta. En av skruvarna i den gamla fönsterveven höger bak satt som saaaaataaaaan!!! Evil or Very Mad Twisted Evil ( Läs på finska!) Till slut gav skruven upp! Very Happy Det nya VW-märket sitter på plats och det nya handbromshandtaget som fick modifieras en del sitter ävn det på plats. Razz

Nu är det så att jag har beställt ytterligare ett handbromshandtag och en vit läderdamasker från Rieger. Jag har även beställt ett tanklock i alu från Volkswarenhaus och Alumattor fram från Sun Graphic. De grejorna har inte kommit än. Jag börjar bli lite fundersam över tanklocket för det beställde jag den 10 mars! Hur lång tid brukar det ta? Någon som vet?! Rolling Eyes

Vill ni se bilder finns de i Galleriet!

MVH

Ludvig alias Snövit

Vita Cabben
jockebostrom
Ons 21 mar 2007 22:40 Svara med citat
Dom hade väl slut på tanklocken? kan tänka mig att det tar tid då..

Snövit
Ons 21 mar 2007 23:05 Svara med citat
jockebostrom skrev:
Dom hade väl slut på tanklocken? kan tänka mig att det tar tid då..

Ska ringa och snacka med dem imorgon! Twisted Evil Cool

Vita Cabben
jockebostrom
Tor 22 mar 2007 7:11 Svara med citat
eller vart köpte du tanklocket?? typ-17.de?
Det brukar ta 2-x antal dagar.. beror nog på lite grejor det där.. antar att du får grejorna iaf..

Ang tanklocket, läste lite för fort förut, trodde att du köpt det på www.vwcustomspeed.com. dom hade ju iaf slut på tanklocken minns jag..
*sorry*

Snövit
Tor 22 mar 2007 7:28 Svara med citat
Ingen fara! Ska ringa till Volkswarenhaus idag!

Vita Cabben
Snövit
Tor 22 mar 2007 14:48 Svara med citat
Snövit skrev:
Ingen fara! Ska ringa till Volkswarenhaus idag!

Hm Volkswahrenhaus skickade tanklocket den 16 mars så jag får det tills vi åker till Jönköping! Är det svårt att montera? Någon som vet?

MVH

Vita Cabben
Sida 1, 2  >