Håller på o river loss stora bitar av håret snart flintskallig! Motorn startar men stannar direkt efer ca 1-2 sek. Ny tändmodul, tändspole, tändkablar + stift rotor + lock bytt insprutningshus oxå men fortfarande samma fel. Funderar på om det kan vara tempgivaren eller vad den kan heta som sitter på blocket mitt fram där två av bränsleledningarna går till verkar känna av vattentemp. Tacksam för tips
Det går som det går bara plattan är i mattan
Senast ändrad Lör 04 aug 2007 20:47, ändrad totalt 2 gånger
Modererad av Anders - Ämne flyttat från Övrigt (ej modellspecifikt) till Golf Cabriolet
Jo pumpen slår till direkt när man vrider på tändningen och stängs sedan av för att åter starta upp efter ett tag o det är väl helt som det ska. Fast ibland kan tilläggas så gör den en ett sk "dubbelstart" för att sedan stängas av alltså bensinpumpen inte själva motorn hmm blev kanske lite konstigt det där
Jag har ingen som helst erfarenhet av VW´s med insprut. Men skulle det kunna vara något med reläet till bränslepumpen? Dålig kontakt någonstans..? Kolla alla kontakter och anslutningar som kan ha något att göra med bränslet. För mig låter det som att motorn får en liten skvätt soppa för att sen bara stanna. Kolla även alla anslutningar till givare etc. Bort med kontakten, på med lite WD-40 eller 5-56 och gör rent med en trasa eller tops. Kolla jordanslutningar. Har du tillgång till en rep-handbok? Om inte så kolla runt på nätet eller ditt lokala bibliotek.
Ja det gör den pumpen går hela tiden efter det att den startat o bensin kommer fram. När jag tvångskör kallstarten så går den om man håller ca 1500-2000 rpm när den sedan blir varm kan man koppla bort kallstarten och den går hjälpligt men inte riktigt som den ska + att den självklart nästan slår igen under tiden innan den blivit varm. Funderar starkt på om det kan Tempgivaren /Termokontakten eller vad den nu kan heta?