Forum - Golf Cabriolet - Golf Cab -89 startar men stannar direkt/ Funkar nu!!

sonett
Golf 1 Cab -89 Ort: Nynäshamn
Lör 14 jul 2007 10:01 Svara med citat
Håller på o river loss stora bitar av håret snart flintskallig! Motorn startar men stannar direkt efer ca 1-2 sek. Ny tändmodul, tändspole, tändkablar + stift rotor + lock bytt insprutningshus oxå men fortfarande samma fel. Funderar på om det kan vara tempgivaren eller vad den kan heta som sitter på blocket mitt fram där två av bränsleledningarna går till verkar känna av vattentemp. Tacksam för tips Razz

Det går som det går bara plattan är i mattan


Senast ändrad Lör 04 aug 2007 20:47, ändrad totalt 2 gånger


Modererad av Anders - Ämne flyttat från Övrigt (ej modellspecifikt) till Golf Cabriolet
maal
Golf 1 Ort: Strängnäs
Lör 14 jul 2007 10:12 Svara med citat
Jag skulle nog börja med att kolla om det inte är något med bränslet som spökar. Har du kollat bränslepumpen?
sonett
Golf 1 Cab -89 Ort: Nynäshamn
Lör 14 jul 2007 10:20 Svara med citat
Jo pumpen slår till direkt när man vrider på tändningen och stängs sedan av för att åter starta upp efter ett tag o det är väl helt som det ska. Fast ibland kan tilläggas så gör den en ett sk "dubbelstart" för att sedan stängas av alltså bensinpumpen inte själva motorn hmm blev kanske lite konstigt det där

Det går som det går bara plattan är i mattan
maal
Golf 1 Ort: Strängnäs
Lör 14 jul 2007 10:43 Svara med citat
Jag har ingen som helst erfarenhet av VW´s med insprut. Men skulle det kunna vara något med reläet till bränslepumpen? Dålig kontakt någonstans..? Kolla alla kontakter och anslutningar som kan ha något att göra med bränslet. För mig låter det som att motorn får en liten skvätt soppa för att sen bara stanna. Kolla även alla anslutningar till givare etc. Bort med kontakten, på med lite WD-40 eller 5-56 och gör rent med en trasa eller tops. Kolla jordanslutningar. Har du tillgång till en rep-handbok? Om inte så kolla runt på nätet eller ditt lokala bibliotek.
mellowd
Golf 2 gti 16v -87
Lör 14 jul 2007 16:33 Svara med citat
Dör den även om du håller lite gas?

mk2 vr6
sonett
Golf 1 Cab -89 Ort: Nynäshamn
Lör 14 jul 2007 18:32 Svara med citat
Ja det gör den pumpen går hela tiden efter det att den startat o bensin kommer fram. När jag tvångskör kallstarten så går den om man håller ca 1500-2000 rpm när den sedan blir varm kan man koppla bort kallstarten och den går hjälpligt men inte riktigt som den ska + att den självklart nästan slår igen under tiden innan den blivit varm. Funderar starkt på om det kan Tempgivaren /Termokontakten eller vad den nu kan heta?

Det går som det går bara plattan är i mattan
krille|vw
Golf 4 R32 -03 Ort: Västerås
Sön 15 jul 2007 11:01 Svara med citat
Kan ju vara att det är mycket skit i tanken så att det lilla filter som sitter i tanken är igensatt.. har haft det problemet på en gammal gti förut..

Ta ur en spridare och sätt den i en tom cola flaska och se hur den beter sig..

VWhat else?
Kör: Golf Mk2 tyskstuk & BMW 525ia
sonett
Golf 1 Cab -89 Ort: Nynäshamn
Lör 04 aug 2007 20:49 Svara med citat
Nu fungerar den perfekt! Har bytt styrtrycksventilen + 4 spridare skall även byta påfyllningsröret då det är riktigt "kexigt"

Det går som det går bara plattan är i mattan
mellowd
Golf 2 gti 16v -87
Sön 05 aug 2007 0:35 Svara med citat
sonett skrev:
Nu fungerar den perfekt! Har bytt styrtrycksventilen + 4 spridare skall även byta påfyllningsröret då det är riktigt "kexigt"


försök rengöra tanken innuti samtidigt-. Lär ligga skit där om röret rostat.

mk2 vr6