Forum - Golf 4 (98-04) - Emot liggande bromsar, enbart en sida (snedslitna klossar)

Save
Kör: Ingen VW Ort: Utomlands Medlem: 13 november 2012
Fre 14 mar 2014 16:13 Svara med citat
Då skulle jag säga att det inte är något att oroa sig för. Det kan vara så att klossarna inte greppar på hela skivan på en sida vilket gör att den inte är lika varm. De måste slitas in mao.

Om du inte märker att bilen drar åt något håll när du bromsar så är det inte någon stor skillnad.
Jontelito
Kör: Ingen VW Ort: Kil Medlem: 22 september 2013
Fre 14 mar 2014 16:58 Svara med citat
Save skrev:

Om du inte märker att bilen drar åt något håll när du bromsar så är det inte någon stor skillnad.

Märker man det även om det är bakbromsarna som "kärvar"?

Ska byta till sommardäcken om någon vecka, då ska jag börja bromsa lite hårdare och motionera alla bromsar för att se hur det går..
Save
Kör: Ingen VW Ort: Utomlands Medlem: 13 november 2012
Fre 14 mar 2014 17:17 Svara med citat
Ja, det är alls lika markant som om det vore fram. Däremot kan man känna med handbromsen om det är "trycket" som skiljer. Men i ditt fall känns det som om du kör en vecka till så går det till sig.
Jontelito
Fre 14 mar 2014 22:35 Svara med citat
Save skrev:
Ja, det är alls lika markant som om det vore fram. Däremot kan man känna med handbromsen om det är "trycket" som skiljer. Men i ditt fall känns det som om du kör en vecka till så går det till sig.

Trycket med handbromsen känns när man kör och står i branta backar som den tar samtidigt, och den är sjukt bra!
Jag avvaktar och låter perfektionisten inom mig hejda sig någon vecka eller två Smile
Taxidriver
Kör: Golf 4 1.6 Ort: Göteborg Medlem: 14 februari 2013
Sön 16 mar 2014 18:34 Svara med citat
Hade samma problem med min egen tog isär bromsen o rengjorde belägg o ok plus pasta på belägg o anläggningsytor
köpte också returfjädrar på Mekonomen 42kr st samma som sitter original på VW Passat. Fungerar nu perfekt ligger ej på
något mer.
Jontelito
Sön 16 mar 2014 18:39 Svara med citat
Taxidriver skrev:
Hade samma problem med min egen tog isär bromsen o rengjorde belägg o ok plus pasta på belägg o anläggningsytor
köpte också returfjädrar på Mekonomen 42kr st samma som sitter original på VW Passat. Fungerar nu perfekt ligger ej på
något mer.

Kan du länka till retur fjädrarna?
Har åkt lite och det verkar i alla fall bli bättre Smile
Taxidriver
Kör: Golf 4 1.6 Ort: Göteborg Medlem: 14 februari 2013
Sön 16 mar 2014 18:58 Svara med citat
Mekonomen artikelnr 03-66430 och 03-66431 sätt på dom så är problemet löst.
Jontelito
Sön 16 mar 2014 19:07 Svara med citat
Taxidriver skrev:
Mekonomen artikelnr 03-66430 och 03-66431 sätt på dom så är problemet löst.

Länka gärna då man inte kan söka på artikelnr på deras hemsida d'oh!
Sida <  1, 2