Forum - Golf Cabriolet - Golf Karmann Mk1 eller Mk2?

simpan97
Golf 2 Karmann Ort: Lund
Tor 17 sep 2015 22:04 Svara med citat
Tjena!

Jag har nyss köpt min första golf och det är en cabriolet (karmann) och den gjordes 91. Jag tycker att den liknar en blandning mellan golf mk1 och mk2, vilken golf räknas den som? Och när det gäller reservdelar/interiör går den som mk2 då?

Jag tänkte byta ut inredningen till gti i stolar, sedan vill jag även byta ut grillen till den med 4 lampor istället för 2 osv. Så min nästa fråga är, vilken inredning passar i min golf?

Tack på förhand Smile

Modererad av Smurfen - Ämne flyttat från Din Volkswagen till Golf Cabriolet
TheHmm
Golf 1 1.8 GTi Cab -87 Ort: Gällivare
Fre 18 sep 2015 12:13 Svara med citat
Baksätet måste komma från en golf cab, som jag förstått det så passar inget annat.

Huvudbromscylindern är från golf 2, säkert hela bromssystemet (verkar som det). Ratten och fjädringen är från golf 1... ska du ha dubbelljusgrill så fungerar det från alla mk1or, rutan är också från en vanlig mk1a, drivaxlarna är nya 100mm efter mitten av 87. större delen av tändsystemet är golf 1, allt med bränsleinsprutningen är K-jet, så lite grejer hittar du i golf mk2 gti, vissa Volvo 740 eller Porsche 924.

Audi 80 har samma bränslepumpsrelä samt lite annat...

Det är en fin blandning Very Happy

H.J.L.H.

Senast ändrad Fre 18 sep 2015 14:22, ändrad totalt 2 gånger
TheHmm
Fre 18 sep 2015 12:17 Svara med citat
Felpost

H.J.L.H.
Smajly
Golf 1 Ort: Utomlands
Fre 20 nov 2015 13:43 Svara med citat
Smile Och ska du handla grejor från t.ex. mekonomen så ta reda på exakt va du ska ha för något för just denna blandning av bilmodeller gör att det är omöjligt att få rätt grejor första gången hos dom om dom går efter sin dator.
TheHmm
Lör 21 nov 2015 0:25 Svara med citat
Smajly skrev:
Smile Och ska du handla grejor från t.ex. mekonomen så ta reda på exakt va du ska ha för något för just denna blandning av bilmodeller gör att det är omöjligt att få rätt grejor första gången hos dom om dom går efter sin dator.

Been there done that.

H.J.L.H.