Forum - Golf 6 (09-13) - Motorfel diesel TDIteknik, injektor

Cixten
Golf 6 TDI 105 Ort: Lund
Tor 13 aug 2020 14:52 Svara med citat
Ett frekvent fel på dieselmotorer med TDI-teknik, är plötsligt uppstående fel på ett insprutningsmunstycke ( 03L130277S ). Jag har själv haft två med kort intervall. Jag är därför intresserad av andras erfarenhet av dessa injektorer, och vore tacksam för information till Forum eller direkt mig. Ett visst statistiskt underlag kan vara användbart vid kontakt verkstad.
FRS05
Golf 6 1.6TDI - 12 Ort: Hylte
Tor 13 aug 2020 17:09 Svara med citat
Cixten skrev:
Ett frekvent fel på dieselmotorer med TDI-teknik, är plötsligt uppstående fel på ett insprutningsmunstycke ( 03L130277S ). Jag har själv haft två med kort intervall. Jag är därför intresserad av andras erfarenhet av dessa injektorer, och vore tacksam för information till Forum eller direkt mig. Ett visst statistiskt underlag kan vara användbart vid kontakt verkstad.


Vad får du för symptom? Slutar det bara att fungera tvärt?
maxmsm
Golf 4 2,0 BI FUEL -03 Ort: Helsingborg
Tor 13 aug 2020 19:35 Svara med citat
Cixten skrev:
Ett frekvent fel på dieselmotorer med TDI-teknik, är plötsligt uppstående fel på ett insprutningsmunstycke ( 03L130277S ). Jag har själv haft två med kort intervall. Jag är därför intresserad av andras erfarenhet av dessa injektorer, och vore tacksam för information till Forum eller direkt mig. Ett visst statistiskt underlag kan vara användbart vid kontakt verkstad.


Vilken motorfamilj gäller detta?
Cixten
Golf 6 TDI 105 Ort: Lund
Fre 14 aug 2020 20:02 Svara med citat
FRS05 skrev:
Vad får du för symptom? Slutar det bara att fungera tvärt?

Ja utan förvarning: man får gul varningslampa med uppmaning att åka till VWverkstad och kan linka dit med tre cylindrar i gång.
Cixten
Golf 6 TDI 105 Ort: Lund
Fre 14 aug 2020 20:04 Svara med citat
FRS05 skrev:
Vad får du för symptom? Slutar det bara att fungera tvärt?

Ja utan förvarning: man får gul varningslampa med uppmaning att åka till VWverkstad och kan linka dit med tre cylindrar i gång.