Forum - Golf Cabriolet - 2H motor insprutning.

Claeslennart
Golf 1 Golf cab 1992 1,8 Ort: Alingsås
Mån 22 mar 2021 10:54 Svara med citat
Hej.
Har en Golf cab -92 med 2H motor, den gick som vanligt när jag stängde av den nu vägrar den starta.
Startar lätt på startgas men stannar när gasen är slut, undrar hur jag felsöker den. finns det en eller två bränslepumpar?
Någon som har skiss på bränslesystemet?
Tack Claes
r o l l e
Ingen VW Ort: Stockholm
Fre 26 mar 2021 8:25 Svara med citat
Claeslennart skrev:
Hej.
Har en Golf cab -92 med 2H motor, den gick som vanligt när jag stängde av den nu vägrar den starta.
Startar lätt på startgas men stannar när gasen är slut, undrar hur jag felsöker den. finns det en eller två bränslepumpar?
Någon som har skiss på bränslesystemet?
Tack Claes


En väldigt grov första felsökningstest är att se om det sprutar bränsle ur returen på bränslefördelningsröret om du tar bort returslangen.
Kommer det inget bränsle ur returen så har du troligen inget bränsletryck och bränsle och då kommer bilen inte starta.
Claeslennart
Golf 1 Golf cab 1992 1,8 Ort: Alingsås
Fre 26 mar 2021 11:49 Svara med citat
Det kommer inget bränsle ur den, men båda Pumparna går. Tänkte börja med att byta pumpen under bilen, vilket tryck skall den ha? Claes
r o l l e
Ingen VW Ort: Stockholm
Fre 26 mar 2021 16:56 Svara med citat
Claeslennart skrev:
Det kommer inget bränsle ur den, men båda Pumparna går. Tänkte börja med att byta pumpen under bilen, vilket tryck skall den ha? Claes


minst 4 bar tryck
Claeslennart
Golf 1 Golf cab 1992 1,8 Ort: Alingsås
Ons 31 mar 2021 15:24 Svara med citat
Tack. Bytt bränslepumpen och nu går den igen.
r o l l e
Ingen VW Ort: Stockholm
Sön 04 apr 2021 18:35 Svara med citat
Claeslennart skrev:
Tack. Bytt bränslepumpen och nu går den igen.


Kolla och mät att förpumpen levererar ok, om de inte riktigt lirar brukar den dyrare huvudpumpen dö... Tråkigt att göra om jobbet.