Forum - Golf Cabriolet - Undrar lite om nyinköpt 89 Golf Cabriolet

J.Erasmie
Golf 1 Cabriolet Ort: Simrishamn
Tis 08 aug 2023 15:46 Svara med citat
Hej

Jag köpte igår en otroligt välvårdad 89 white on white on white Golf Cabriolet Jag har tidigare ägt en 83 Golf GTD och för ett par år sedan en 83 Passat jag gillar det kantiga Gugiaro formspråket och en Cab är en perfekt sommarbil här på Österlen

Nu till undran jag har en 68 Mustang som är totalt analog där tar jag ur batteriet när den ställs upp för vinterförvaring Vad händer om jag tar ut batteriet i Golfen? får jag göra mer än ställa om klockan på vårkanten? jag har inte tillgång att ha en Ctekladdare på bilen under förvaringen

1989 VW Golf Mk1 Cabriolet
2021 VW ID.3 1st Edition
Levereras i november VW ID.BUZZ
I ❤️ Österlen
maxmsm
Golf 4 2,0 BI FUEL -03 Ort: Helsingborg
Tis 08 aug 2023 18:48 Svara med citat
J.Erasmie skrev:
Hej

Jag köpte igår en otroligt välvårdad 89 white on white on white Golf Cabriolet Jag har tidigare ägt en 83 Golf GTD och för ett par år sedan en 83 Passat jag gillar det kantiga Gugiaro formspråket och en Cab är en perfekt sommarbil här på Österlen

Nu till undran jag har en 68 Mustang som är totalt analog där tar jag ur batteriet när den ställs upp för vinterförvaring Vad händer om jag tar ut batteriet i Golfen? får jag göra mer än ställa om klockan på vårkanten? jag har inte tillgång att ha en Ctekladdare på bilen under förvaringen

Jag kopplade bort batteriet flera vintrar på min dåvarande Jetta -90 och har även gjort så på min nuvarande Golf -03 utan andra "problem" än att ställa in klockan igen.
J.Erasmie
Golf 1 Cabriolet Ort: Simrishamn
Ons 09 aug 2023 11:24 Svara med citat
Tack

Precis vad jag trodde

1989 VW Golf Mk1 Cabriolet
2021 VW ID.3 1st Edition
Levereras i november VW ID.BUZZ
I ❤️ Österlen