Forum - Golf Cabriolet - Värdering av Snövit

Snövit
Golf 2 1,8 Cab-91 Ort: Stockholm
Mån 18 feb 2008 17:54 Svara med citat
Vill bara berätta att jag var på försäkringsbolaget och fick min Golf Cab värderad. Jag skall väl inte avslöja alltför mycket, men jag blev glatt överraskad. DVS värdet på den överträffade mina mest högsta förväntningar.

MVH

Snövit

Vita Cabben
Arnold11
Donator 200 VW Eos 2.0 TFSI -07 Ort: Sotenäs
Mån 18 feb 2008 20:15 Svara med citat
Vilket försäkringsbolag?

Fahre nie schneller, als dein Schutzengel fliegen kann!
Snövit
Mån 18 feb 2008 21:31 Svara med citat
Arnold11 skrev:
Vilket försäkringsbolag?
Länsförsäkringar med Entusiastförsäkring.

Vita Cabben
jockebostrom
Golf 1 gti + 4d swallow Ort: Ockelbo
Tis 19 feb 2008 16:50 Svara med citat
Kul Very Happy
Hur långt får man köra per år med en sån försäkring?

www.mk1clubschweden.se -klubben som älskar vw mk1
Snövit
Tis 19 feb 2008 21:27 Svara med citat
jockebostrom skrev:
Kul Very Happy
Hur långt får man köra per år med en sån försäkring?
500 mil.

Vita Cabben
Smurfen
Moderator Donator 50 Ingen VW Ort: Utomlands
Tis 19 feb 2008 21:35 Svara med citat
Skulle inte klara mig med en sådan. Är ju bara en månad sen är den förbrukad.

Inte aktiv längre.
Snövit
Tis 19 feb 2008 22:16 Svara med citat
Nej, men min Golf Cabriolet bara stiger i värde, så är jag väldigt rädd om den. Så har jag ju en Renault Clio som jag kör till vardags.

Vita Cabben
jockebostrom
Ons 20 feb 2008 8:45 Svara med citat
500 mil, var ju inte skitmycket, men sommaren är ju kort iofs Very Happy

Va är det för bilar som man får ha sån på då? några speciella regler/riktlinjer?

jockebostrom
Ons 20 feb 2008 8:46 Svara med citat

Va är det för bilar som man får ha sån på då? några speciella regler/riktlinjer?

Gullideckel
Donator 50 Golf 5 GTI -06 Ort: Stockholm
Ons 20 feb 2008 16:50 Svara med citat
Kan du skicka ett PM med hur mkt du fick din värderad till?

Jag har ju också en 91a.
Snövit
Ons 20 feb 2008 18:43 Svara med citat
jockebostrom skrev:

Bilen ska vara i orignalskick. Vissa avvikelser är tillåtna. Egentligen bilen vara minst 20 år, men de gjorde undantag för min bil och därför är det värt att försöka få även yngre bilar försäkrade. Sedan skall bilen utrustas med rattkrycka typ Megalock. Stå i garage för högst 6 bilar.

MVH

Ludvig

Vita Cabben
jockebostrom
Ons 20 feb 2008 18:52 Svara med citat
Okej, räcker inte med att ha ett stort hjärta för bilen då alltså Crying or Very sad

Snövit
Ons 20 feb 2008 19:40 Svara med citat
jockebostrom skrev:
Okej, räcker inte med att ha ett stort hjärta för bilen då alltså Crying or Very sad
Du får väl fråga försäkringsbolaget Very Happy Applause Boo hoo! Dancing Thumbs up Pray Twisted Evil Wink

Vita Cabben
jockebostrom
Tor 21 feb 2008 16:39 Svara med citat
Hehe, jo, värderad ska den nog bli, annars tror dom ju att man haft en vanlig gul gammal etta som man kanske får 5-10K för, lite mer borde man ju få för min kanske Very Happy
*om den skulle brinna upp vill säga* Rolling Eyes

Snövit
Tor 21 feb 2008 20:02 Svara med citat
jockebostrom skrev:
Hehe, jo, värderad ska den nog bli, annars tror dom ju att man haft en vanlig gul gammal etta som man kanske får 5-10K för, lite mer borde man ju få för min kanske Very Happy
*om den skulle brinna upp vill säga* Rolling Eyes
Hu hemska tanke, om den skulle brinna upp. Vi ses kanske på Bugrun i år så får vi beskåda varandras ögonstenar. Razz Very Happy Cool Boo hoo! Vi får väl se till att bevara våra bilar så länge det går. Jag måste sannolikt antingen blästra ventilkåpanoch lackera om den eller köpa en ny. Rosten har fått fäste i den. Brick wall Sad Confused Thumbs down

MVH

Ludvig

Vita Cabben
Skon
Golf 4 GTI ColourConcept Ort: Eskilstuna
Mån 25 feb 2008 10:20 Svara med citat
... på tal om värderingar så lånar jag denna tråd lite,
Nån som vågar värdera min cabbe, 79 (dvs första årsmodellen)
gått 2700mil (har besiktningspapper från tyskland så man kan följa hur mkt bilen har rullat)
Dock är bilen ej og tuvär.
Surprised

Golf 4 Gti & MK1 cab
Snövit
Mån 25 feb 2008 23:41 Svara med citat
Skon skrev:
... på tal om värderingar så lånar jag denna tråd lite,
Nån som vågar värdera min cabbe, 79 (dvs första årsmodellen)
gått 2700mil (har besiktningspapper från tyskland så man kan följa hur mkt bilen har rullat)
Dock är bilen ej og tuvär. Surprised
Hej "Skon! Vad betyder sista meningen du skrev?! Jag tror nog den kan vara värd en hel del. Har de´n några större fel? Skicka gärna en bild på din pärla!

MVH

Snövit

Vita Cabben
Skon
Golf 4 GTI ColourConcept Ort: Eskilstuna
Tis 26 feb 2008 7:51 Svara med citat
Snövit skrev:
Hej "Skon! Vad betyder sista meningen du skrev?! Jag tror nog den kan vara värd en hel del. Har de´n några större fel? Skicka gärna en bild på din pärla!

MVH

Snövit

alltså att bilden ej var orginal tuvär då jag tror den skulle vara värd mkt mer pengar om den var det! bilder finns i mitt galleri och på min projekt tråd Smile
Är inga som helst fel på bilen bara att jag måste byta suflett annars har den klarat sig enormt bra ifrån rost Regular Smiley
(det som är modiferat är att den är sänkt, sitter andra dämpare m.m tuvär, inte jag som gjort)

Golf 4 Gti & MK1 cab
krille|vw
Golf 4 R32 -03 Ort: Västerås
Tis 26 feb 2008 8:59 Svara med citat
Tror han menar tyvärr

VWhat else?
Kör: Golf Mk2 tyskstuk & BMW 525ia
Snövit
Mån 31 mar 2008 23:49 Svara med citat
krille|vw skrev:
Tror han menar tyvärr
Hej på Er. Har haft ett litet intermezzo med cabben. Igår kväll skulle jag åka och tanka cabben. Jag hade laddat upp batteriet. Startade utan problem och åkte de 15 metrarna till garageporten stängde av bilen för att kunna öppna den samma. Då gick inte bilen att starta. I morse plockade jag ur batteriet. och körde till Microbildelar direkt efter jobbet och köpte nytt batteri, bensindunk som jag fyllde bensin, startgas, och K-sprit.

Åkte hem till cabben och började sätta dit batteriet, fylla på bensin och k-sprit och den lite startgas. Sedan försökte jag starta och den hoppade igång med viss tvekan. Därefter gick den lite halvtaskigt, men efter en stunds tomgångskörning så började den sjunga så vackert och spinna som en katt. Boo hoo! Cool Very Happy Wink

Planen är köra cabben till verksta'n imorgon bitti för att de skall renovera ventilkåpan och fläktkåpan. Sedan ska de montera bort mätarhuset för att lämna in det på service. Tempmätaren fungerar bara när motorn är på väg att bli varm. Thumbs down Sen blir det åka av. Razz Laughing Angel

MVH Snövit

Vita Cabben
Snövit
Tor 24 apr 2008 23:26 Svara med citat
Snövit skrev:
Vill bara berätta att jag var på försäkringsbolaget och fick min Golf Cab värderad. Jag skall väl inte avslöja alltför mycket, men jag blev glatt överraskad. DVS värdet på den överträffade mina mest högsta förväntningar.

MVH

Snövit

Nu har min meck och jag äntligen kommit underfund med varför temp.mätaren bara fungerar ibland. Tändningslåset har en glappkontakt. Det skall åtgärdas på tisdag. På lördag bär det iväg till VWHK:s (läs Volkswagenhistoriska klubben) träff i Södertälje. Fler som ska dit? Tyvärr kommer mitt deltagande bli något mindre i sommar än förra året. Jag ska opereras i foten på tisdag den 29 april. Jag bröt skenbenet alldeles ovanför ankeln på den vänstra fotens utsida i november. Tyvärr har det inte läkt så, nu ska det skruvas ihop. Sex veckor med plastgips. Det blir väldigt svårt att köra bil. Har jag tur kan jag köra ned till Bugrun den 7-8 juni. Nu återstår två reparationer att planera in i höst och vinter. Kåpan bakom kylaren och fläkten skall tas loss och blästras, grundlackas och lackas i originalfärg, svart. Sedan skall den bakre stötfångaren slipas och lackeras om.

MVH

Snövit

Vita Cabben
Micha
Golf 2 CAB-89 Ort: Värmdö
Tis 08 jul 2008 13:34 Svara med citat
Hej Snövit!
Jag undrar vart jag kan få tag på ett så där fint överdrag till suffletten, när den är nere?
Har en likadan bil som du men inte i samma skick! El den går som en pärla efter vi har bytt bränslepumpen, men lacken är inte helt hundra!
Men det ska det bli ändring på.

Micha!
Arnold11
Tis 08 jul 2008 13:46 Svara med citat
Micha. Kolla ebay.de!

Micha
Tis 08 jul 2008 14:26 Svara med citat
Tack tack!! = )

Micha!
Micha
Tis 08 jul 2008 14:31 Svara med citat
Vad kallas dom då??
tysk sida rolig du e..
jag kan italienska.. men tyska är lite svårare..

Micha!
Arnold11
Tis 08 jul 2008 14:44 Svara med citat
http://cgi.ebay.de/Persenning-Golf-1-Cabrio_W0QQitemZ150267731577QQihZ 005QQcategoryZ64879QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Edit: Sorry för offtopic, Snövit!

Gullideckel
Donator 50 Golf 5 GTI -06 Ort: Stockholm
Tor 10 jul 2008 15:02 Svara med citat
Arnold11 skrev:
http://cgi.ebay.de/Persenning-Golf-1-Cabrio_W0QQitemZ150267731577QQihZ 005QQcategoryZ64879QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Edit: Sorry för offtopic, Snövit!

Eller varför inte ett neongult Boo hoo! Boo hoo!

http://cgi.ebay.de/Golf-1-Cabrio-Persenning-super-auffaellig-aber-scha ut_W0QQitemZ250267369614QQihZ015QQcategoryZ64879QQssPageNameZWDVWQQrdZ 1QQcmdZViewItem

Sorry för offtopic.