Forum - Golf 7 (13-19) - Halvljus H7 halogen

olle54
Golf 7 Sportkombi 1.4 TSI Ort: Karlshamn
Ons 27 nov 2024 21:41 Svara med citat
Det är ju för jävligt. Om jag köper från "Ali Express" utgår man från att det är en kopia men om Amazon säljer en Osram lampa med Osram logo och förpackning som är en kopia är det som sagt mycket illa,

Har en Golf Sportkombi 1.4 TSI Multifuel 2017 (tillverkad 08/2016)
Masi
Golf 7 SC TGI '15 Ort: Åtvidaberg
Ons 27 nov 2024 21:50 Svara med citat
olle54 skrev:
Det är ju för jävligt. Om jag köper från "Ali Express" utgår man från att det är en kopia men om Amazon säljer en Osram lampa med Osram logo och förpackning som är en kopia är det som sagt mycket illa,

Absolut, dem säljer ju mycket skräp men trodde inte dem vågade hålla på med piratkopior.
Förpackning etc ser äkta ut men basen på kylfläkten är i metall på originalet, plast på kopian, och testen stämmer inte riktigt med original. Det konstiga är att den qrkod man ska följa för att kunna skriva ut i tyger är äkta, samtidig som man blir länkad till en bild där man ser hur original ser ut och med en varning för kopior. ?
//Mats

VW ID.4 GTX '23
VW ID.3 PRO '21
Masi
Ons 27 nov 2024 21:51 Svara med citat
olle54 skrev:

Absolut, dem säljer ju mycket skräp men trodde inte dem vågade hålla på med piratkopior.
Förpackning etc ser äkta ut men basen på kylfläkten är i metall på originalet, plast på kopian, och resten stämmer inte riktigt med original. Det konstiga är att den qrkod man ska följa för att kunna skriva ut intyg är äkta, samtidig som man blir länkad till en bild där man ser hur original ser ut och med en varning för kopior.
//Mats

VW ID.4 GTX '23
VW ID.3 PRO '21
maxmsm
Golf 4 2,0 BI FUEL -03 Ort: Helsingborg
Ons 27 nov 2024 23:24 Svara med citat
Masi skrev:
Vill varna för Amazon. En kompis beställde Osram men fick kinakopia. Riktigt välgjord kopia men om man jmf med original på Osrams hemsida så insåg han att han blivit lurad. Varan reklamerade.
//Mats

Hur ser man att det är en kopia?
Masi
Tor 28 nov 2024 6:31 Svara med citat
maxmsm skrev:
Hur ser man att det är en kopia?

På dem han köpte skiljer det i botten på lampan vid fläkten.
Hans va i svart plast med vit text, original är metall, silver. Och texten skiljer med.
Bild

VW ID.4 GTX '23
VW ID.3 PRO '21
maxmsm
Golf 4 2,0 BI FUEL -03 Ort: Helsingborg
Tor 28 nov 2024 9:55 Svara med citat
Masi skrev:
På dem han köpte skiljer det i botten på lampan vid fläkten.
Hans va i svart plast med vit text, original är metall, silver. Och texten skiljer med.
Bild

Tack för svar!

Jag har hittat Osram på blocket någon gång och funderat på att köpa då priset har varit mycket bra men jag har avstått just pga risken för att det är kopior men nu vet jag vad jag ska kolla efter.

Thumbs up
Sida <  1, 2