Loxarn
Golf 5 1.6 FSI -05 Ort: Sollefteå |
|
Gullideckel
Donator 50
Golf 5 GTI -06 Ort: Stockholm |
Tis 25 mar 2008 20:37 |
|
Hahahaha!!!
Senast ändrad Tis 25 mar 2008 21:06, ändrad totalt 1 gång
|
|
Armada
Donator 25
VW Bora 1.6 -02 Ort: Rättvik |
|
P.Hagel
Golf 1 GTI-83 Ort: Växjö |
Tis 25 mar 2008 21:15 |
|
Sweet like shit.
Sicken Bökling varning. ÅkerVolvo XC60 -15,Volvo C70 Cab-04,Golf 1,6 Var.-00,Golf 1.8 GT-95,Golf GTi-83,Octavia RS-02
|
|
P J
Golf 1 Ort: Utomlands |
Ons 26 mar 2008 2:48 |
|
Cabriolet is the shit!
Nämnde att jag funderat kring att sälja min till en som tjatat lite om att köpa den.
Ringde och gav ett bra pris, lite under marknadspris för att vi var kompisar och för att vara sjyst till honom.
Vad sa han då, jo på internet kan man hitta en sån cab för ...
Ett hederligt gammalt bitchslap hade suttit klockrent då
Skillnaden, min har full utrustning, elhissar, skinn osv, få ägare, bara sommarkörd, servicebok och ett fint skick mm
Den bilen han jämförde med var visserligen av samma modell men kunde knappast skiljt sig mer, var rostig, import, rullat långt över 20000mil, lång lång lista på ägare, ej skinn som ska vara ett absolut krav i en cab, ej elhissar, ej audiopaket osv olika fälgar på alla fyra hjulen, slitna däck, parkeringsskador och lite krockad mm, förra sommaren var den till salu hela sommaren och blev ej såld... undrar varför
Så när det kommer till pengar så kan även kompisar göra en lite besviken
Han kan numera se sig i stjärnorna att få köpa bilen av mig, inte ens om han betalar dubbelt så mycket som jag egentligen vill ha får han köpa bilen!
|
|
onk
Golf 3 Ort: Västervik |
Tor 27 mar 2008 13:00 |
|
Då kan ju din kompis köpa den bilen ist och se hur mkt det kostar att få den i "mint condition"..
Folk är så äckligt snåla, det är problemet.
|
|
jockebostrom
Golf 1 gti + 4d swallow Ort: Ockelbo |
Tor 27 mar 2008 14:10 |
|
Ja, varför köper han inte den där fula cabben då
|
|
Snövit
Golf 2 1,8 Cab-91 Ort: Stockholm |
Tor 27 mar 2008 22:22 |
|
jockebostrom skrev: | Ja, varför köper han inte den där fula cabben då |
Snålheten bedrar visheten. Jag har ju renoverat och låtit renovera min Cab och det var väldigt dyrt. Nu återstår bara smärre åtgärder sedan är den klar, Renovering av ventilkåpan och mätarhuset för tempmätaren fungerar halvkass. Sedan ska fälgarna färdig renoveras.
Så mitt råd till den där killen köp inte en rostig gammal cab, för det blir bra mycket dyrare än att köpa en i gott skick.
MVH
Snövit
|
|
CalleP
Golf 1 gli cabriolet Ort: Stockholm |
|
onk
Golf 3 Ort: Västervik |
Sön 30 mar 2008 11:50 |
|
En bekant vill ha en mk1 cabbe, det ska vara en 90 talare och i mkt bra skick.
Han kan tänka sig att betala uppåt 30k.
Någon som vill sälja sin?
Pm isf...
|
|
Gullideckel
Donator 50
Golf 5 GTI -06 Ort: Stockholm |
|
freddan84
Passat 7 TDI 4-motion Ort: Vansbro |
Tis 29 apr 2008 9:52 |
|
Anledning till att priserna varierar är att cabbar är "säsongsbilar" vissa är medvetna om det mer än andra, därav stora diffar i priser.
sök på "golf cab" på blocket vintertid... kommer inte upp speciellt många...
onk: min är nu till salu - golf cab 91. VW Passat 2,0 TDI 4-motion -2017
Ferrari F430 F1 - 2008
Austin A35 - 1957
|
|
J-P-R
Passat 7 4-motion Ort: Örebro |
Tor 08 maj 2008 9:56 |
|
Gullideckel skrev: | Min bil har samma lack och inredning som den i senaste Blocket annonsen:
Fler bilder finns på www.garaget.org/gullideckel |
Den där ska du helt klart vara nöjd med. Hoppas få samma puts på min som på din, tummen upp!
|
|
maal
Golf 1 Ort: Strängnäs |
Tis 01 jul 2008 11:40 |
|
Jag betalade 5000kr för min GLS Cab från 1980. Jag tyckte att jag gjorde en kalasbra affär när jag hämtade den med biltransport från Gävle. Men nu när jag har rotat i skräpet ett antal timmar så får man väl anse att den kanske inte var värd mer än vad jag gav för den. Jag ångrar dock inte mitt köp. Jag ser det hela som en bra avkoppling att renovera och jag vet att bilen blir ordentligt åtgärdad. Jag tycker att det är synd att Golfcabar står och förfaller lite här och där. Snart finns det väl inga kvar.
|
|