Forum - Golf Cabriolet - Känsligt ämne...

Loxarn
Golf 5 1.6 FSI -05 Ort: Sollefteå
Tis 25 mar 2008 20:32 Svara med citat
Sorry, kunde inte låta bli! Smile

Bild[/gallery]
Gullideckel
Donator 50 Golf 5 GTI -06 Ort: Stockholm
Tis 25 mar 2008 20:37 Svara med citat
Hahahaha!!!

Senast ändrad Tis 25 mar 2008 21:06, ändrad totalt 1 gång
Armada
Donator 25 VW Bora 1.6 -02 Ort: Rättvik
Tis 25 mar 2008 20:55 Svara med citat
Laughing Razz
P.Hagel
Golf 1 GTI-83 Ort: Växjö
Tis 25 mar 2008 21:15 Svara med citat
Sweet like shit.

Sicken Bökling varning.

ÅkerVolvo XC60 -15,Volvo C70 Cab-04,Golf 1,6 Var.-00,Golf 1.8 GT-95,Golf GTi-83,Octavia RS-02
P J
Golf 1 Ort: Utomlands
Ons 26 mar 2008 2:48 Svara med citat
Cabriolet is the shit!

Nämnde att jag funderat kring att sälja min till en som tjatat lite om att köpa den.
Ringde och gav ett bra pris, lite under marknadspris för att vi var kompisar och för att vara sjyst till honom.

Vad sa han då, jo på internet kan man hitta en sån cab för ... Eh?

Ett hederligt gammalt bitchslap hade suttit klockrent då Twisted Evil

Skillnaden, min har full utrustning, elhissar, skinn osv, få ägare, bara sommarkörd, servicebok och ett fint skick mm Dancing
Den bilen han jämförde med var visserligen av samma modell men kunde knappast skiljt sig mer, var rostig, import, rullat långt över 20000mil, lång lång lista på ägare, ej skinn som ska vara ett absolut krav i en cab, ej elhissar, ej audiopaket osv olika fälgar på alla fyra hjulen, slitna däck, parkeringsskador och lite krockad mm, förra sommaren var den till salu hela sommaren och blev ej såld... undrar varför Wink

Så när det kommer till pengar så kan även kompisar göra en lite besviken Think
Han kan numera se sig i stjärnorna att få köpa bilen av mig, inte ens om han betalar dubbelt så mycket som jag egentligen vill ha får han köpa bilen! Shame on you
onk
Golf 3 Ort: Västervik
Tor 27 mar 2008 13:00 Svara med citat
Då kan ju din kompis köpa den bilen ist och se hur mkt det kostar att få den i "mint condition"..

Folk är så äckligt snåla, det är problemet.

Vem faan är Huset?
jockebostrom
Golf 1 gti + 4d swallow Ort: Ockelbo
Tor 27 mar 2008 14:10 Svara med citat
Ja, varför köper han inte den där fula cabben då Confused

www.mk1clubschweden.se -klubben som älskar vw mk1
Snövit
Golf 2 1,8 Cab-91 Ort: Stockholm
Tor 27 mar 2008 22:22 Svara med citat
jockebostrom skrev:
Ja, varför köper han inte den där fula cabben då Confused

Snålheten bedrar visheten. Jag har ju renoverat och låtit renovera min Cab och det var väldigt dyrt. Nu återstår bara smärre åtgärder sedan är den klar, Renovering av ventilkåpan och mätarhuset för tempmätaren fungerar halvkass. Sedan ska fälgarna färdig renoveras.

Så mitt råd till den där killen köp inte en rostig gammal cab, för det blir bra mycket dyrare än att köpa en i gott skick.

MVH

Snövit

Vita Cabben
CalleP
Golf 1 gli cabriolet Ort: Stockholm
Sön 30 mar 2008 1:41 Svara med citat
Jag håller med,vilket larv.

Calle
Gullideckel skrev:
Pengar(och tyvärr våld) är språk som alla förstår..just därför är pengar ett känsligt ämne men jag känner för att skriva av mig lite ang. detta ämne...

Rolling Eyes Rolling Eyes

De jag tänker mer specifikt är annonspriser för Golf Cabrios i Sverige(läs Blocket).

Ta dessa t ex:

http://www.blocket.se/vi/15407122.htm?ca=11_s

49 000 kronor för en Golf Cab årsmodell 1990 som rullat 11-12k mil och ser ut att vara i bruksskick(sett utifrån bilderna).

eller denna

http://www.blocket.se/vi/14951614.htm?ca=11_s
30 000 kronor för en Golf Cab årsmodell 1980 med 1.6 liters förgasarmotor(förrut sätter att originalmotorn sitter i). Rostfri enligt annons.

eller dessa två

http://www.blocket.se/vi/14927735.htm?ca=11_s
http://www.blocket.se/vi/15358417.htm?ca=11_s

5000 resp. 6000 kronor för renoveringsobjekt... Rolling Eyes Rolling Eyes jo dom ser faktiskt ut att behöva en del renovering...den senare har jag själv tittat på och provkört(i den mån den gick att köra).

Jag menar absolut inte att Golf Cabbar inte ska vara mer värda än "vanliga Golfar" för de tycker jag att dom ska vara...(dessa bilar har ju stor potential att bli rena samlarbilar) men känns de verkligen relevant med dom exemplen ovan....???

Vad tycker ni?
Cool
onk
Golf 3 Ort: Västervik
Sön 30 mar 2008 11:50 Svara med citat
En bekant vill ha en mk1 cabbe, det ska vara en 90 talare och i mkt bra skick.
Han kan tänka sig att betala uppåt 30k.

Någon som vill sälja sin?
Pm isf...

Vem faan är Huset?
Gullideckel
Donator 50 Golf 5 GTI -06 Ort: Stockholm
Mån 07 apr 2008 18:13 Svara med citat
http://www.blocket.se/vi/15838892.htm?ca=11_s

St. Etiene ok visst den är jäkligt ovanlig men 55 000 kr?

Here we go again...
freddan84
Passat 7 TDI 4-motion Ort: Vansbro
Tis 29 apr 2008 9:52 Svara med citat
Anledning till att priserna varierar är att cabbar är "säsongsbilar" vissa är medvetna om det mer än andra, därav stora diffar i priser.
sök på "golf cab" på blocket vintertid... kommer inte upp speciellt många...

onk: min är nu till salu - golf cab 91.

VW Passat 2,0 TDI 4-motion -2017
Ferrari F430 F1 - 2008
Austin A35 - 1957
J-P-R
Passat 7 4-motion Ort: Örebro
Tor 08 maj 2008 9:56 Svara med citat
Gullideckel skrev:
Min bil har samma lack och inredning som den i senaste Blocket annonsen:

Fler bilder finns på www.garaget.org/gullideckel

Den där ska du helt klart vara nöjd med. Hoppas få samma puts på min som på din, tummen upp!
maal
Golf 1 Ort: Strängnäs
Tis 01 jul 2008 11:40 Svara med citat
Jag betalade 5000kr för min GLS Cab från 1980. Jag tyckte att jag gjorde en kalasbra affär när jag hämtade den med biltransport från Gävle. Men nu när jag har rotat i skräpet ett antal timmar så får man väl anse att den kanske inte var värd mer än vad jag gav för den. Jag ångrar dock inte mitt köp. Jag ser det hela som en bra avkoppling att renovera och jag vet att bilen blir ordentligt åtgärdad. Jag tycker att det är synd att Golfcabar står och förfaller lite här och där. Snart finns det väl inga kvar.
Sida <  1, 2