Forum - Volkswagen Passat - Behöver info om Passat -96 (1.9 tdi)

Chrille74
Golf 1 Cabrio 1.8i -89 Ort: Västerås
Sön 25 jan 2009 22:26 Svara med citat
Hej!

Köpte i ett svagt ögonblick en Passat 1.9 tdi variant -96:a

Den har lite grejer som behöver åtgärdas, men då jag inte riktigt vet hur grejerna sitter fast så vill jag inte lära mig den hårda vägen (ha sönder först och skaffa nytt sen)

C-Låset fungerar inte, så jag skulle behöva in i dörrsidan på förarsidan.
Det sitter ju ett handtag i vägen, hur skruvar man bort det? Regular Smiley

På högersidan är handtaget som man öppnar dörren med inifrån, typ löst, verkar inte som om jag får fast det heller, måste antagligen byta ut den. dörrhandtag bort, dörrsida mm, men hur sitter handtaget sen?

Vänster bakdörr går inte att låsa upp och inte öppna varesig inifrån eller uteifrån. några tips?
fred
Ingen VW Ort: Borlänge
Tis 27 jan 2009 20:19 Svara med citat
C-låset drivs väl på vaakum på dessa? Kan ju vara så att du har nån luftläcka någonstans eller att motorn till detta gått sönder. Motorn finns bredvid reservhjulet isf Smile
Chrille74
Tis 27 jan 2009 21:10 Svara med citat
Kruxet är ju att jag inte kommer in i skuffen heller Regular Smiley Inte den lätta vägen i alla fall Regular Smiley

Skulle nog vilja ha bort dörrsidan på förardörren först och kolla så allt står rätt till där.
Dessutom montera dit en ny elhissknapp Regular Smiley
fred
Ingen VW Ort: Borlänge
Ons 28 jan 2009 14:38 Svara med citat
Okej ja men dörrsidan sitter väl med några enstaka skruvar och resten clips som trycks i hål på dörren och därför sitter den fast. Skulle tro att det sitter en skruv bakom "koppen" innanför det inre dörröppningshandtaget. Annars är det bara att leta efter skruvar längs kanterna av dörrsidan och även under.. Har man skruvat bort allt man ser (så är det bara att försöka bända och dra lite försiktigt, man känner nog om det är nåt i vägen.
Har aldrig skruvat med passat innan så jag vet inte mer hehe. Förresten det finns väl en Passat klubb? Vwpassat nånting, google fixar nog fram den rätta adressen hehe Smile
Chrille74
Tor 29 jan 2009 22:53 Svara med citat
Jo, lär väl försöka sig på att skruva isär eländet.... men det får bli när det blivit varmare ute, eller när det blir tomt i garaget Regular Smiley