Forum - Volkswagen Passat - Vilken årsmodell av Passat försvann hastighetsmätarvajern?

T_A_G
VW Jetta mk1 CL Ort: Nyköping
Ons 10 jan 2007 8:18 Svara med citat
Villken årsmodell på passat försvann hastighetsmätarvajern?
Jag har nämligen en passat låda på min golf.. och vill veta om de ska vara vajer eller elekriskt.. och hur gör jag då?

VolksWagon for life..

Modererad av Anders - Ämne flyttat från Övrigt (ej modellspecifikt) till Andra Volkswagen-modeller
jockebostrom
Golf 1 gti + 4d swallow Ort: Ockelbo
Ons 10 jan 2007 17:27 Svara med citat
kolla ner på lådan eller ta ut mätarhuset å kolla om du har nåt vajerliknande grejs, är ju ett enkelt sett.

www.mk1clubschweden.se -klubben som älskar vw mk1
GolfOlle
Ingen VW Snart BMW E30 Ort: Bankeryd
Ons 10 jan 2007 17:32 Svara med citat
du behöver inte ens ta ut mätarhuset kolla i under vatten baljan om de kommer ut en vajer me ett litet kugghjul i på slutet . typ en halvmeter lång. från torpeden. på högra sidan.. kan även på vissa komma från vatten baljan!

mvh

Speed kills drive volvo and live for ever.
T_A_G
Tis 16 jan 2007 0:02 Svara med citat
GolfOlle skrev:
du behöver inte ens ta ut mätarhuset kolla i under vatten baljan om de kommer ut en vajer me ett litet kugghjul i på slutet . typ en halvmeter lång. från torpeden. på högra sidan.. kan även på vissa komma från vatten baljan!

mvh

Hmm.. jag är inte dum i huvet..

Asså min fråga igentligen var om de finns ett uttag för en hastighets vajer på en passatlåda (chansar rakt ut att de är årsmodell 92)

Kanske lite missförstårligt (stavning) innan.. hoppas ni hajjar nu.. tackar för alla svar.. Very Happy

VolksWagon for life..
jockebostrom
Golf 1 gti + 4d swallow Ort: Ockelbo
Tis 16 jan 2007 0:36 Svara med citat
förstår vad du menar nu, har inget svar på det tyvärr! Confused
GolfOlle
Tis 16 jan 2007 0:43 Svara med citat
T_A_G skrev:
Hmm.. jag är inte dum i huvet..

Asså min fråga igentligen var om de finns ett uttag för en hastighets vajer på en passatlåda (chansar rakt ut att de är årsmodell 92)

Kanske lite missförstårligt (stavning) innan.. hoppas ni hajjar nu.. tackar för alla svar.. Very Happy

har ja andtydt de lr??

mvh

T_A_G
Tis 16 jan 2007 0:48 Svara med citat
jockebostrom skrev:
förstår vad du menar nu, har inget svar på det tyvärr! Confused

Okej hoppas ni andra också förstår..

Det har tagits upp förut och jag tar upp de igen.. det är allt för många som sitter och trycker på info som ingen "Orkar" eller "Vågar" säga..

Men men..

Jag vet iaf att golf mk3 har en "krans" runt Vänster driv axeln som snurrar med hjulet och en läsare som läser av hur fort bilen går.. och undrar om de kan vara samma som denna passat låda.. och går de att bygga om utan allt för mycke Modd?

VolksWagon for life..
GolfOlle
Tis 16 jan 2007 8:29 Svara med citat
om de har funnits en med vajer så är de ju bara att ta den "kåpan" om du förstår och byta men då kan man lika gärna byta låda.

T_A_G
Tis 16 jan 2007 15:23 Svara med citat
GolfOlle skrev:
om de har funnits en med vajer så är de ju bara att ta den "kåpan" om du förstår och byta men då kan man lika gärna byta låda.

Jag har en vajer som sitter i huset och ut i motor rummet.. jag sa de till förra ägaren.."Jag hittade hastighetsmätarvajern som var lös" då sa han "Jusst fan de bara trycka in den i hålet" han pratade nog om nått annat för jag har inte sett någe hål.. har iof inte letat så jävla noga ännu..!

VolksWagon for life..